به گزارش پایگاه خبری ربیع، عباس محبوبی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایانه صمدیه در مرحله توافق برای آزادسازی اراضی مورد نیاز است، افزود: شهرداری برای مشارکت با بخش خصوصی به منظور آغاز عملیات اجرایی طرح وارد مذاکره خواهد شد.

 محبوبی بیان داشت: با اجرای طرح توسعه پایانه صمدیه سرریز ترافیک پایانه کاوه و زاینده رود به این بخش منتقل می‌شود و پروژه‌ای شبیه پارک سوار بیهقی تهران، ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: در این طرح پارکینگ، محل تردد اتوبوس‌های بی آر تی و موارد دیگر دیده شده که اگر ۵ هزار متر زمین باقی مانده آزادسازی و در اختیار پایانه صمدیه قرار گیرد، خواسته شهروندان این منطقه در خصوص تعیین تکلیف این اراضی نیز محقق خواهد شد.

محبوبی با بیان اینکه با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی، هزینه اجرایی این طرح ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، تصریح کرد: بلافاصله بعد از آزادسازی املاک، فراخوانی جهت حضور سرمایه گذاران برای ساخت طرح توسعه پایانه صمدیه اعلام خواهد شد.

راه اندازی اتاق مادر و کودک در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان

 وی از راه اندازی اتاق مادر و کودک در پایانه‌های شهر اصفهان خبر داد و گفت: این اتاق در متراژ ۲۰ مترمربع هم اکنون در پایانه صفه راه اندازی شده است. ضمن آنکه در همه پایانه‌های شهرداری این اتاق راه اندازی می‌شود تا امکانات مورد نیاز مادران و کودکان برای استراحت فراهم شود.

محبوبی با بیان اینکه تجهیزاتی مانند تخت خواب مادر و کودک، اسباب بازی، فضای استراحت در دو قسمت تعویض و سرویس دهی و آب گرم برای این اتاق در نظر گرفته شده است، افزود: چون اصفهان شهر دوستدار کودک است باید زیرساخت‌های متناسب با این موضوع داشته باشد.