به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با گرامیداشت دهه وقف، نقش وقف را در توسعه و پیشرفت شهرستان آران و بیدگل مهم خواند و بر ترویج فرهنگ وقف در بین مردم تاکید کرد.
وی با تأکید بر نقش وقف در تعدیل نابرابری های درآمدی در شهرستان آران و بیدگل گفت: یکی از کارکردهای وقف، فقرزدایی در جامعه است که با گسترش فرهنگ وقف می توانیم میزان فقر و محرومیت را در این منطقه از کشور مدیریت کنیم و کاهش دهیم.
به گفته وی، آران و بیدگل ۴۲ بقعه متبرکه، ۹۶۴ موقوفه، ۱۴۰ مسجد و ۹۳ حسینیه و ۲۳۰ قرآن آموز دارد که جایگاه اوقاف را در این شهرستان برجسته تر می کند.
دکتر بایبوردی به آغاز دهه وقف از چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۸ مصادف با  ۲۷ صفر ۱۴۴۱ اشاره کرد و با تکریم از واقفان شهرستان آران و بیدگل گفت: نخستین روز از دهه وقف به نام وقف بهره وری موقوفات و رونق تولید نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، وقف خدمات اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفان و وقف بقاع متبرکه زمینه ساز گام دوم انقلاب از دیگر نامگذاری روزهای دهه وقف تا پایان ماه صفر است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل اضافه کرد: با آغاز ماه ربیع الاول، وقف، محیط زیست بهداشت و سلامت، وقف، تحکیم بنیان خانواده کاهش و آسیب‌های اجتماعی، وقف مهدویت، تمدن نوین اسلامی، وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان، وقف موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی از دیگر نامگذاری ایام دهه وقف است.
وی بیان داشت: دوشنبه ۱۳ آبان ماه سال جاری به عنوان آخرین روز از این دهه، به نام وقف، تکریم واقفان خیراندیش نامگذاری شده است و واقفان شهرستان آران و بیدگل، نیک اندیشانی هستند که با خدمات ارزشمند خود، نام نیک و جاودان بر جای می گذارند.
گفتنی است دهه وقف از ۴ تا ۱۳ آبان ماه سال ۹۸ مصادف با ماه‌های صفر و ربیع الاول، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) و هجرت رسول اکرم (ص) است.