به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از شهر سخت افزار، در حالی که چند روزی تا معرفی رسمی گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس باقی مانده است؛ بخش عمده و نسبتاً کاملی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محصولات در دسترس قرار گرفته است. شاید تنها اطلاعات مهمی که تاکنون از این گوشی‌های هوشمند نهفته باقی مانده برنامه‌های سامسونگ برای عرضه آن‌ها باشد.

با این وجود، امروز سایت خبری The Korea Herald در گزارشی اعلام کرد که سامسونگ قصد دارد پس از رونمایی از گوشی‌های گلکسی اس ۹ در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند)، آن‌ها را از تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) راهی بازارهای جهانی کند. این گزارش همچنین در بخش دیگری اعلام کرده است که مراحل پیش فروش این محصولات نیز سه روز بعد از این معرفی و از تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند) آغاز خواهد شد.

این اطلاعات در حالی در دسترس قرار گرفته است که پیش از این از سوی چند منبع خبری اعلام شده بود که سامسونگ قصد دارد مرحله پیش فروش از گوشی‌های گلکسی اس ۹ را بلافاصله پس از مراسم معرفی آغاز کند و کار عرضه این محصولات نیز از اوایل ماه مارس آغاز خواهد شد.

The Korea Herald همچنین اعلام کرده است که اپراتورهای تلفن همراه در کره جنوبی هم اکنون به کاربران اعلام کرده‌اند که نسخه‌های پیش فروش شده از گلکسی اس ۹ سریع‌تر از موعد و در بازه زمانی نهم تا ۱۵ مارس به دست آن‌ها خواهید رسید. به این ترتیب به نظر می‌رسد کشور کره جنوبی قرار است اولین مکان عرضه رسمی گوشی‌های گلکسی اس ۹ باشد.

این سایت اطلاعاتی از قیمت گوشی‌های گلکسی اس ۹ در زمان عرضه اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود این محصولات تنها کمی از محصولات نسل گذشته خود گران‌تر باشند. به این ترتیب گلکسی اس ۹ پلاس همچنان با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

زمان بندی اعلام شده برای عرضه گوشی‌های گلکسی اس ۹، نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد آن‌ها را کمی زودتر از گوشی‌های گلکسی اس ۸ راهی بازار کند. کارشناسان معتقدند که تغییرات صورت گرفته در این زمان‌بندی‌ها به دلیل عرضه گوشی‌های آیفون X توسط اپل رخ داده است و سامسونگ قصد دارد با این کار تاثیر عرضه این محصولات در بازارهای جهانی را کاهش دهد. سال گذشته گوشی گلکسی اس ۸ در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین) به همگان معرفی و عرضه جهانی آن نیز از ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) آغاز شد.