به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ علاوه بر ساختن گوشی های پرچمدار براق، همواره از طریق ساخت سخت افزارهای جانبی نیز، توانسته خود را به عنوان برندی فعال در این زمینه تبدیل کند. این شرکت که برای اولین بار، اقدام به تولید گسترده تراشه های رم  ۴ گیگابایتی LPDDP4 بود و حتی قبل از آن نیز به تولیدکنندگان کوالکام در ساخت تراشه ها اسنپدراگون کمک کرده است. امروز سامسونگ اعلام کرد که موفق به ساخت اولین تراشه LPDDR5 DRAM با کلاس ۱۰ نانو متر شده است.

این به چه معناست؟ استاندارد LPDDR5 یک و نیم برابر سریعتر از تراشه های LPDDR4X در سطح فعلی با سرعت داده ۶۴۰۰ مگابایت در ثانیه است. از نظر انتقال داده خام، این بدین معناست که LPDDR5 می تواند ۵۱.۲ گیگابایت داده را در یک ثانیه ارسال کند.

از لحاظ کاربردی این به چه معناست؟ طبق گفته سامسونگ این تراشه جدید سریع، اجازه می دهد که از اپلیکیشن های یادگیری ماشینی قدرتمند بر روی دستگاه های موبایل  استفاده کنیم. این رم می‌تواند کاربردها و وظایف هوش مصنوعی را سریعتر و بهتر بهبود بخشد و رزولوشن UHD برای امور گرافیکی، ادیت و پخش ویدئو را فراهم می کند.

اما از نظر قدرتی این رم چه ویژگی هایی دارد؟ رم LPDDR5 در مقایسه با پردازنده LPDDR4 با باطری سازگار تر است و می تواند صرفه جویی بیشتری در مصرف باطری داشته باشد. این به این دلیل است که ولتاژ کمتری برای بارگزاری استفاده می کند و با همین انرژی خروجی پردازنده را تامین می کند. به علاوه این رم دارای یک حالت خواب عمیق جدید است که دو برابر از حالت idle رم قبلی این شرکت موثرتر است. سامسونگ می گوید حافظه LPDDR5 تا ۳۰ درصد بیشتر از رم های پیشین خود مصرف بهینه باطری دارد.

همچنین لازم به ذکر است که تراشه های جدید LPDDR5 DRAM در دو ترکیب مختلف در دسترس خواهند بود. یک نوع آن ۶۴۰۰ مگابیت با ۱.۱ ولت و رم دیگر با سرعت کمتر ۵۵۰۰ مگابیت که انرژی کمتری (۱.۰۵) ولت مصرف می کند.

اما چه زمانی این تراشه های جدید و فوق العاده سریع را در گوشی های هوشمند خواهیم دید؟ اگر سامسونگ نخواهد با شرکت دیگری برای عرضه این رم در بازار شریک شود، احتمال می رود که اواخر سال ۲۰۱۸ ان را همراه گوشی جدید به بازار عرضه کند. بنابراین انتظار می رود که پرچمدار بعدی این شرکت یعنی Galaxy S10 در آینده این فناوری جدید را در اختیار داشته باشد.