فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، احمد مؤذن زاده در گفتگو با خبرنگار ربیع با اشاره به اقدامات و فعالیت‌هایی که در زمینه رفع مشکلات در حیطه فیزیوتراپی انجام شده است، اظهار کرد: صدور و تمدید پروانه و مشکلات با آتش نشانی، ایمنی و آسانسور و موارد مختلف دیگر از جمله مسائلی است که در این حوزه وجود دارد؛ بنابراین مکرر با مسئولان جلسه برگزار کردیم و همچنان پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات با دید واقع بینانه وجود داشته باشد همچنین ایجاد زمان بندی در بازه زمانی همراه با نگرش عمل گرا در ضوابط و استانداردها اجرایی شود.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: اقدامات برای رفع مشکلات تا حدودی کمک کننده بوده است. یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد در مورد پرداخت بیمه‌ها است و شرایط بیمه سلامت با بیمه تأمین اجتماعی یکسان نیست و بیمه سلامت سقف ریالی برای مراکز فیزیوتراپی در نظر نمی‌گیرد در حالی که تأمین اجتماعی سقف ریالی در نظر گرفته است، بیمه سلامت پرداخت به‌روز دارد و بیمه تأمین اجتماعی پرداخت به روز ندارد و متاسفانه سامانه مربوط به ارائه خدمات فیزیوتراپی زیرمجموعه بیمه تأمین اجتماعی وقت‌گیر است و مشکلات بی‌شماری دارد که بارها تذکر داده شده اما مشکلات همچنان وجود دارد و امیدواریم مسئولان بیشتر توجه کنند.

وی ادامه داد: افراد فاقد صلاحیت در امور درمان در زمینه فیزیوتراپی سازمان نظام پزشکی نمی‌توانند ورود کنند و افراد فاقد صلاحیت عضو سازمان نیستند، لذا سیستم‌های نظارتی مانند پلیس فتا، نیروی انتظامی و قضایی ورود کنند تا برخورد قانونی با این افراد انجام شود.

مؤذن زاده اضافه کرد: آیین نامه تأسیس مراکز فیزیوتراپی در دوم مرداد سال ۱۳۷۸ برای اولین بار در کشور حق مسئولیت فنی مراکز فیزیوتراپی را برای فیزیوتراپیست‌ها به رسمیت شناخت که پیشرفت‌های علمی متعدد را به همراه داشت و دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی که مقطع جدید و استانداردهای جهانی آموزش‌های رشته فیزیوتراپی در آن وجود دارد قرار داده شد.

عضو هیات مدیره مجمع انجمن‌های پزشکی کشور اظهار کرد: جایگاه فیزیوتراپی در ایران با جایگاه جهانی در کشورهای پیشرفته فاصله دارد. فیزیوتراپی اولین و بهترین پاسخ به مشکلات حرکتی در زمینه پیشگیری، درمان و بازتوانی است. همچنین کشورهای پیشرفته و درحال پیشرفت به فیزیوتراپی بیشتر توجه می‌کنند و در کشور ما هنوز فیزیوتراپی در هرم سلامت در جایگاه مطلوب که خط مقدم خدمات بهداشتی و درمانی است قرار نگرفته است.

فاطمه براتی