به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، احمد خیری، رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه کاهش جمعیت سگ های بلاصاحب شهر بر مبنای دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب در دستور کار قرار گرفته است، گفت: شهرداری انجام اقدامات لازم در راستای ایجاد آرامش شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی از طریق جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب را وظیفه خود می داند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج اذعان کرد: با توجه به شرایط ویژه زنده گیری و هزینه واکسیناسیون و نگهداری از این حیوانات، جهت ساماندهی سگ های بلاصاحب سطح شهر، نیازمند کمک تشکل های مردم نهاد و NGO های حامی حیوانات هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون از روش زنده گیری برای ساماندهی سگ ها استفاده می شود، عنوان کرد: در گذشته از روش مرگ با ترحم برای کنترل آن ها استفاده می شد اما به واسطه مطالبات حامیان حیوانات این روش منسوخ شد و اکنون امکان استفاده از شیوه های قدیمی وجود ندارد.

خیری بیان کرد: سگ های بلاصاحب پس از زنده گیری واکسیناسیون می شوند، فرآیند عقیم سازی را طی می کنند و در نهایت رها می شوند؛ عقیم سازی سگ ها نقش بسزایی در کاهش جمعیت آن ها در سال های آینده دارد.

وی اظهار کرد: شهرهای اقماری کرج نیازمند ایجاد پناهگاه نگهداری از سگ های بلاصاحب هستند و بی شک پناهگاه حلقه دره به تنهایی پاسخگوی جمعیت این سگ ها در کرج و شهرهای اقماری اطراف نیست.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج ادامه داد: هر چند تردد سگ‌های بلاصاحب در شهر در برخی موارد برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما نباید فراموش کنیم این حیوانات نیز حق حیات دارند و نباید آنها را آزار داد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱