به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه  قم در دیدار با حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: میراث فرهنگی، هویت ملی و اسلامی و جزئی افتخارات گذشته ایران است که وظیفه ما حفظ و حراست از آن می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: قم عش آل محمد است و قبل از ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این دیار، قم در زمان اشعریان و بعد از آن پایگاه تشیع بوده است که آثار و بقایای تاریخ کهن قم در شهر باقی است و یکی از سه ماموریت کلیدی سازمان میراث فرهنگی آن است که با تمام وجود این آثار و ابنیه را حفظ و حراست نماید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: تاریخ گذشتگان، عبرت آیندگان است و برای حفظ بافت تاریخی باید تدابیری اندیشیده شود. چرا که ساختمانهای آسمان خراش به هویت و فرهنگ شهر ضربه خواهد زد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: صنایع دستی در کشور مغفول مانده است در حالی که هنرهای سنتی ایران قابل عرضه به دنیاست و رابطه متقابلی با صنعت گردشگری دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعضی از کشورها بدون منابع نفت کشور خود را از طریق گردشگری اداره می کنند افزود: تفاوت ایران اسلامی با دیگر کشورها این است که معیارهای دارد و پایبند به اصول است که آنها را نباید تحت الشعاع گردشگری قرار دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: با حفظ اصول و با توجه به ظرفیت زائر پذیری شهرهایی مانند قم می توانیم فضای ایران هراسی و اسلام هراسی  را با ورود هر گردشگری به یک پیام صلح تبدیل کنیم.