به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، مجید الهی راد پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت‌های حمایتی و معیشتی کمیته امداد از امور مهم است که ناچاریم آن را ادامه دهیم.

وی توانمندسازی را دیگر راهبرد کمیته امداد عنوان کرد و افزود: اعتمادسازی و مشارکت مردمی از دیگر اهداف سال ۹۸ این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ۵ رویکرد را در سال جاری موردتوجه این نهاد دانست و در شرح آن بیان کرد: توجه ویژه به نیازهای معیشتی، استقرار نظام شناسایی نیازمندان و داشتن نقشه از فقر در استان، استقرار نظام نیازسنجی خدمات، مردمی کردن امداد و واگذاری امور و برون‌سپاری از اهداف ماست.

وی افزود: امسال ۳۰ درصد پرونده‌های سالمندان را به مددکاران تحویل می‌دهیم.

الهی راد توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل را موردتوجه کمیته امداد دانست و ادامه داد:باید فعالیت‌های مثبت  کمیته امداد توسط رسانه‌ها منعکس و اگر نقدی وجود دارد باید گفته شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به ساخت خانه‌ای که از سوی برخی رسانه‌ها با حواشی‌ای همراه شد گفت: این خانه توسط بچه‌های مسجد ساخته شد و ما کمک‌کننده بودیم که در آن خانه پیرزنی بود که هیچ‌کسی را نداشت.

وی افزود: هدف ساخت آن خانه این بود که او فعلاً سروسامان پیدا کند لذا مسکنی که ساخته شد با مواردی که ما می‌سازیم کاملاً متفاوت است زیرا مسکن‌های ما زیر نظر بنیاد مسکن بوده و هیچ جای نگرانی نداریم.

الهی راد در پایان گفت: ترویج قربانی گوسفند برای نیازمندان باید تقویت شود که در این راستا امسال طرح قربانگاه را جاری کردیم و سعی کردیم قربانی‌های حاجیان را به این سمت هدایت کنیم.

انتهای پیام/