به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدرضا خباز با اشاره به وضعیت فعلی دانشگاه کوثر اظهار کرد: ما باید روحیه خانم‌ها که قرار است در جامعه نقش ایفا کنند را در نظر بگیریم و این نیاز به تصمیم دقیق در خصوص دانشگاه کوثر دارد و باید فضایی را شروع به ساخت کرد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: دغدغه مهرماه ما برای دانشگاه کوثر، تهیه خوابگاه بود و با توجه به اینکه ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی‌اند، تهیه خوابگاه کار سختی بود و هنوز نیز است.

وی افزود: اکنون هیچ دانشجوی دانشگاه کوثر غیربومی نیست که در خوابگاه‌هایی که تهیه‌شده است حضور نداشته باشد لذا دغدغه‌ ما مبنی بر این که دختران از روی اجبار به سمت اجاره خانه نروند، برطرف شده است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا فضایی درشان هیئت‌علمی و دانشجویان این دانشگاه تهیه کنیم که این امر نیاز به همفکری دارد.

خباز در ادامه به امکان استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون به دلیل کم شدن دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها، فضاهایی هست که با هم‌افزایی می‌توان از آنها استفاده کرد و درواقع تا وقتی یک فضای آماده وجود دارد، می‌شود با هم‌افزایی آن مکان را اجاره کرد.

وی همچنین درباره سازه و ساختمان فعلی این دانشگاه بیان کرد: طبقه دوم دانشگاه به دلیل زلزله تخریب‌شده و اکنون غیر قابل‌استفاده است و از شنبه آن محیط تخلیه خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در پایان گفت: اگر این محیط‌ترمیم هم شود بازهم باید تخلیه و کوبیده شود زیرا دیگر قابل‌استفاده نیست و ما نمی‌توانیم فرزند مردم را به محیط خطرناک ببریم و برای این کار باید بر اساس برنامه‌ریزی پس از تخلیه محل، عملیات تخریب و ساخت دوباره آن آغاز شود.

لازم به ذکر است این ساختمان از زلزله اردیبهشت‌ماه ۹۶ دچار خسارت‌هایی در سازه آن شد که اکنون به گفته مسئولان دانشگاه و با نظر کارشناسی افراد خبره امکان استفاده از طبقه فوقانی بخشی از ساختمان وجود ندارد.

گفتنی است محل فعلی دانشگاه کوثر متعلق به آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بوده که پیش‌ازاین به‌عنوان دانشگاه تربیت‌معلم مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

انتهای پیام/