به گزارش پایگاه خبری ربیع، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد و دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با حضور نمایندگان ادیان توحیدی و میهمانان خارجی با رویکرد تحکیم پیوند و ارتباط دوستانه بین پیروان ادیان توحیدی برگزار شد.

حجه الاسلام، محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ارائه گزارشی از نحوه برپایی این همایش، حضور نمایندگان ادیان توحیدی از جمله ارامنه و آشوریان، کلیمیان، زرتشتیان و سابعین را ارج نهاد و نقش ادیان الهی در شکل گیری و تداوم عزت انقلاب اسلامی بویژه در اصفهان که زندگی مسالمت آمیزی را تجربه می‌کنند، حائز اهمیت خواند. وی دین اسلام را سراسر تکریم و احترام به همه ادیان الهی توصیف کرد. قطبی برخوردهای ظالمانه در جهان را آزاردهنده نامید و گفت: از کسی که ظلم می‌کند، برائت می‌جوییم و اعلام می‌کنیم که از ما نیست. قطبی نجات مظلومان و رساندن ظالمان به سزای عملشان را خواستار شد و نقش دین اسلام در اعتلای بشریت و تکریم پیروان همه ادیان الهی را بیان کرد.

حجه الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با اشاره به تحقق انقلاب اسلامی برپایه تعالیم دینی و براساس وفاق و همدلی، برسمیت شناختن حقوق اجتماعی ادیان آسمانی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را از دستاوردهای انقلاب دانست و حضور نمایندگان ادیان در مجلس شورای اسلامی را از افتخارات جمهوری اسلامی عنوان کرد. وی بیان کرد: در طول این سالها مردم مسلمان ایران، زندگی مسالمت آمبزی با دیگر ادیان توحیدی داشته‌اند و اصفهان بعنوان شهر مسالمت آمیز ادیان توحیدی، هر ساله میزبان همایش بین المللی ادیان توحیدی است.

حجه الاسلام انصاری در ادامه به قرائت پیام وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی برای همایش ادیان الهی پرداخت. در این پیام اعلام شد: سرزمین ایران برپایه آموزه‌های دینی شکل گرفته و دین، حیات بخش عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است. در ادامه پیام وزیر ارشاد، مطرح شد که الگوی تمدنی حاصل از انقلاب، بهره مندی دینی را فراهم ساخته و در قانون اساسی بر حقوق ادیان الهی تاکید شده است. ضمن آنکه حضور نمایندگان ادیان در مجلس، نمونه همزیستی مسالمت آمیز و الگویی راهگشا برای گسترش پیام و اهداف ادیان الهی است.