زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیست‌ودومین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری و معتمدان محلی برگزار و ۳۳۶ میلیارد تومان پروژه عمرانی، فرهنگی، خدماتی، ورزشی و ترافیکی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

هم‌زمان با هفته بسیج، ۱۰ پروژه فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و ورزشی هشتم آذر به ارزش ۳۳۶ میلیارد تومان در سطح منطقه ۱۲ با حضور شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری و معتمدان محلی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

یادمان شهید گمنام شمال شهر اصفهان، سالن چندمنظوره ورزشی در محله عاشق‌آباد، زمین چمن مصنوعی در شهرک مهدیه (عج)، خیابان شهید ابراهیمی، خط انتقال آب فضای سبز بزرگراه معلم، پیاده‌روسازی ضلع شمالی خیابان بهارستان، چهارراه در ضلع شرقی میدان علیخانی، پارکینگ عمومی ابتدای خیابان مطهری، دیوارکشی پارک محله محمودآباد از جمله این پروژه‌ها است.

کلنگ‌زنی احداث فرهنگسرای نگین که برای احداث آن ۳۲ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است نیز با حضور مدیران شهری انجام شد.

تلاش برای آماده سازی شهر برای زندگی بهتر مردم

شهردار اصفهان در این آئین گفت: تلاش می‌کنیم شهر را به‌صورت پیوسته بهتر و با کیفیت بیشتر نگهداری کنیم و آنجا که شهر نیاز به توسعه و عمران دارد، تحقق ببخشیم و آن را برای زندگی بهتر مردم آماده کنیم.

  علی قاسم‌زاده افزود:بحمدلله شاهد افتتاح چندین پروژه در منطقه ۱۲ بودیم که مهم‌ترین آن میدان شهید علیخانی و ساماندهی میدان و احداث پارکینگ در این میدان بود و توانست بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه را به‌گواه مردم رفع کند.با این دو پروژه بسیاری از گره‌های ترافیکی باز شد، سرعت و کیفیت عبور و مرور خوب شد.

وی با اشاره به افتتاح ورزشگاه چندمنظوره که تقدیم مردم عاشق‌آباد شد، تصریح کرد: کلنگ‌زنی و افتتاح تعدادی خیابان نیز در منطقه ۱۲ انجام شد.

قاسم‌زاده گفت: تلاش می‌کنیم شهر را به‌صورت پیوسته بهتر و با کیفیت بیشتر نگهداری کنیم و آنجا که شهر نیاز به توسعه و عمران دارد، تحقق ببخشیم و آن را برای زندگی بهتر مردم آماده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال دومین بار است که برای افتتاح پروژه‌ها به منطقه ۱۲ آمدیم و تا پایان سال نیز افتتاحیه در این منطقه خواهیم داشت، تصریح کرد: محله محوری و توزیع عادلانه خدمات یکی از رویکردهای مدیریت شهری ششم و اولویت آن با محله‌های کم‌برخوردار خواهد بود.

عاشق‌آباد از بن‌بست خارج می‌شود

در ادامه مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: یکی از درخواست‌های مردم محله عاشق‌آباد که در دست پیگیری است، خارج شدن این محله از بن‌بست است که به دنبال تحقق آن هستیم.

علی‌اکبر رسالت ، با اشاره به بهره برداری از ۱۰ پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی و ورزشی در منطقه ۱۲ به بهره‌برداری  گفت: احداث و بهره ‌برداری از یادمان شهید گمنام در پارک ملت با زیباترین معماری انجام شد که موجب رضایت‌مندی شهروندان قرار گرفت؛ این یادمان مکانی برای گروه‌های مختلف همچون فرهنگیان، بسیجیان و هیئت‌های عزاداری برای برگزاری مراسم، میزگرد و پاتوق خواهد بود.

وی اصلاح ترافیکی و بهره‌برداری از میدان شهید علیخانی و افتتاح پارکینگ در این میدان را از دیگر پروژه‌های این منطقه دانست، افزود: خیابانی با طول ۲۳ متر و عرض ۲۰ متر در منطقه به بهره‌برداری رسید تا تردد در خیابان امام خمینی (ره) کاهش پیدا کند و در حال حاضر این نقطه گلوگاهی باز شده است.

رسالت افزود: میدان شهید علیخانی از قبل ساخته شده بود، اما تبدیل به گلوگاه و موجب ترافیک شده بود، از این‌رو با اصلاح هندسی و ترافیکی، چهارراه ضلع شرقی میدان اجرا شد و هم‌اکنون شهروندان از وضعیت ترافیکی این نقطه از شهر رضایت دارند.

رسالت تصریح کرد: در شهرک مهدیه زمین بایری داشتیم که به درخواست مردم تبدیل به زمین چمن شد و نگهداری از آن به مردم محله واگذار شد تا با محوریت محله استفاده شود.آئین کلنگ‌زنی ساخت فرهنگسرا در محله نگین از دیگر پروژه‌ها است که بر اساس نیاز مردم اجرای آن آغاز می‌شود؛ این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در دو بخش تملک و اجرا ساخته خواهد شد.

بهره برداری ازمسجد دو طبقه در عاشق آباد سال آینده

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: یکی از دغدغه‌های محله مردم عاشق‌آباد، میدانی است که مسجد در وسط آن قرار گرفته است، در این راستا برای ساخت مسجد جدید زمین تملک و طراحی نیز انجام شد و ساخت مسجد در دو طبقه پیش‌بینی شده است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با بیان اینکه ورزشگاه چندمنظوره شهید منهاجی نیز با مشورت مردم احداث شده است، گفت: با بهره‌برداری این ورزشگاه که انجام شد سرانه ورزشی محله عاشق‌آباد تکمیل شده است.

 وی افزود: پارکی در حاشیه شهر محله محمودآباد در مسیر کارگاه صنعتی احداث شده بود که با توجه به موقعیت جغرافیایی، دور از محله و پرت بود و نیاز به ساماندهی داشت که در این راستا دور تا دور پارک دیوارکشی انجام شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم سال آینده فاز نخست پردیس خانواده را در این منطقه به بهره‌برداری برسانیم، همچنین با بازگشایی دو گلوگاه در محله عاشق‌آباد و تبدیل شدن به خیابان بتوانیم مشکلات ترافیکی این محدوده را رفع کنیم.

 وجود مزار شهید گمنام در پارک فرصت بزرگ معنوی برای مردم است

امام جمعه شمال شهر اصفهان نیز با اشاره به یادمان شهید گمنام شمال شهر در بوستان ملت گفت: حضور نورانی این شهید در پارک و محل تفریح مردم، یک فرصت بزرگ معنوی است تا عرصه‌ها پیوند بخورد.

  حجت‌الاسلام روح‌الله فیاض ، با بیان اینکه تمام این‌ها عرصه‌های مختلف حیات بشر و به‌هم‌پیوسته است، افزود: تمام عرصه‌ها ارتباط با یکدیگر ارتباط دارد، هرچند پارک محل تفریح است، اما این مکان باید یک عنصر پاک معنوی برای ارتباط با پروردگار نیز داشته باشد.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم منطقه ۱۲ از شهید گمنام گفت: امیدواریم آنچه وظیفه ما است در ابلاغ این پیام که شهدا زنده‌اند، همچنین رسالت خود را در مقابل این حقیقت نورانی انجام دهیم.

اصلاح میدان شهید علیخانی ۴۰ درصد زمان سفر شهروندان را کاهش داد

معاون حمل ‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با احداث چهارراه ضلع شرقی میدان شهید علیخانی ۴۰ درصد در زمان سفر خودروهایی که از این مسیر عبور می‌کردند، صرفه‌جویی شده است.

حسین حق‌شناس، با بیان اینکه هر روز بیش از ۱۰۰ هزار خودرو از محور این میدان عبور می‌کند، افزود: به‌منظور ساماندهی ترافیکی، قسمتی از این میدان حذف و تبدیل به تقاطع چراغ‌دار شده است که قبل از اجرا، مدل‌سازی و مطالعات مربوطه انجام و در شورای ترافیک تصویب شد.با احداث این پروژه ۴۰ درصد در زمان سفر خودروهایی که از این مسیر عبور می‌کردند، صرفه‌جویی شده است.

حق‌شناس، با بیان اینکه چهارراه ضلع شرقی میدان شهید علیخانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان افتتاح شده است که نسبت به سایر پروژه‌های عمرانی هزینه زیادی نیست و پروژه‌ای کم‌هزینه و بهره‌ور بوده است، تصریح کرد: این پروژه در زمان کوتاهی قبل از مهر به بهره‌برداری رسید و امروز به‌طور رسمی افتتاح شد.

گفتنی است، در آئین بهره‌برداری از ورزشگاه چندمنظوره شهید منهاجی، شهردار، اعضای شورا و امام جمعه شمال شهر اصفهان از برادر «شهید علی منهاجی» و «مبینا حسینی» قهرمان کشور در رشته پرتاب وزنه تقدیر کردند.

زهرا نصیری