به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در بیشکک، در قرقیزستان همایش بین‌المللی با موضوع «آسیای مرکزی؛ چالش‌های معاصر در مدیریت زندان‌ها» برگزار شد.

در این همایش نمایندگان دولت‌های تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، سازمان‌های بین‌المللی و کارشناسان مستقل شرکت کردند.

ایجاد روش‌های تعامل با زندانیان محکوم شده به اتهام تروریسم، افراط‌گرایی، جلوگیری از گسترش ایدئولوژی افراطی در بین زندانیان و ارائه کمک‌های روانشناسی به چنین افرادی اهداف اصلی این همایش بود.

حضار با تجربه قرقیزستان در زمینه بازداشت افراد محکوم شده به اتهام افراط‌گرایی آشنا و از زندان‌ها بازدید کردند.

«عظمت ارایف» رئیس بخش دفاع و موقعیت‌های اضطراری قرقیزستان در این همایش اظهار داشت: در قرقیزستان تعداد افراد محکوم شده به اتهام تروریسم و افراط‌گرایی افزایش یافته و متأسفانه مبلغان جنبش‌های افراطی روش‌های جدیدی برای گسترش ایدئولوژی خود از جمله در زندان‌ها را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: بنابراین جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی در بین زندانیان بسیار مهم می‌باشد که باید در این زمینه برنامه‌های واحد و مشترک ایجاد شود.

«اندری سلیزنی‌اف» رئیس معاونت ضد قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان ملل در قرقیزستان در همایش تصریح کرد: راه‌اندازی برنامه‌های مشترک در بخش جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی در زندان‌ها هدف اصلی این نشست می‌باشد چرا که تروریسم و افراط‌گرایی چالش‌های معاصر هستند.

افراط‌گرایان و زندانیان معمولی در زندان‌های مشترک نگهداری نمی‌شوند و برای اینگونه مجرمین زندان خاصی ساخته شده است.

سؤالاتی درباره چگونگی بازداشت افراط‌گرایان هنوز مطرح است و برخی کارشناسان بر نگهداری آنان در زندان‌های جداگانه و قطع هرگونه تعامل با دیگر زندانیان تأکید می‌کنند و گروه دیگر از کارشناسان نگران تقویت افراط‌گرایان در زندان‌های جداگانه می‌باشد.

این همایش به میزبانی دولت قرقیزستان و معاونت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان ملل در چارچوب برنامه‌های مشترک برگزار شد.

انتهای پیام/