به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه بسترهای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزایش می‌یابد گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در بخش شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تسهیل شد.

مصطفی آمره  با اشاره به میزان زمین‌های واگذار شده در سال ۹۷ و استقبال از سرمایه‌گذاری در شهرک ها صنعتی اظهار داشت: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه شهرک های صنعتی استان مرکزی تسهیل در روند جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری این سرمایه گذاران در این بخش بوده است به طوری که با توجه به چهار ماه نخست در این راستا ۱۵ هکتار زمین در سال ۹۷ واگذار شد.

وی افزود: این در حالی است که این رقم در مقایسه با آمارهای سال گذشته، میزان زمین‌های واگذاری در شهرک‌های صنعتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این راستا اگر شاهد افزایش نباشد، کاهش آماری هم نداشته است.

آمره تصریح کرد: در ماه مرداد بین ۱۰ تا ۱۲ هکتار واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی داشتیم که در مجموع از ابتدای سال۹۷ تا به امروز ۲۵ تا ۳۰ هکتار تا پایان مردادماه زمین واگذار شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به قراردادهایی که منعقد شده و در جریان است؛ تا پایان مرداد ماه این رقم معادل حدود ۳۰ هکتار می‌شود که از این جهت تا پایان مرداد ماه به نسبت مشابه سال گذشته کاهشی نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در واقع افزایش نرخ ارز را داشته‌ایم و در واقع مواد اولیه شاهد رشد بوده اما از جهت واگذاری زمین خوشبختانه با کاهش مواجهه نبوده‌ایم.

آمره عنوان کرد: به طور کلی می‌توان گفت در حوزه زیر‌ساخت‌ها مشکل عمده‌ای نداریم و تلاش ما در چند سال گذشته این بوده که بتوانیم در حد امکان از محل اعتبارات داخلی و همچنین اعتبارات استانی برای تکمیل زیر‌ساخت‌های صنعتی بهره خوبی ببریم.

وی ادامه داد: شهرک‌هایی که تعداد واحد‌های بیشتری را دارند به طور قطع نیاز‌های بیشتری هم دارند اما مشکل حادی در خیلی از شهرک‌ها نداریم.