به گزارش پایگاه خبری ربیع، با حضور بخشنده معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و علی رحمی معاون دادستان ایلام، زمینه آزادی بیش از ۵۰ درصد از زندانیان مهریه فراهم گردید.

بخشنده معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و علی رحمی معاون دادستان ایلام به همراه مدیرکل زندان های استان و مسئولین زندان مرکزی در راستای بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، تعدیل اقساط مهریه و مساعدت در خصوص پذیرش اعسار زندانیان، به بررسی پرونده های قضایی زندانیان مهریه زندان مرکزی پرداختند.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام بیان داشت: با تعامل مراجع قضایی و اجرای بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه، بیش از ۵۰ درصد زندانیان مهریه استان ایلام آزاد می شوند.

کشوری تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری و مساعدت در راستای تسهیل در پرداخت اعسار برای زندانیان مهریه، از سیاست های سازمانی و قوه قضائیه است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در حال پیگیری است.

ایشان اذعان داشت: ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان مهریه، پرونده های قضایی آنان بررسی شد و همکاری مراجع قضایی نیز زمینه آزادی زندانیان مذکور را فراهم می کند.

مدیرکل زندان های استان ایلام افزود: موضوع مهریه برخلاف بسیاری از محکومیت‌های مالی، فاقد نیات مجرمانه است، بنابراین حذف حبس از مجازات متعهدان این قبیل از دیون، می‌تواند ضمن حبس‌زدایی زندان‌ها، به میزان چشمگیری پرونده‌های قضائی مفتوح در این حوزه را از روند رسیدگی محاکم خارج نماید.