به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، هم اکنون ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۷۳ حاجی خود را به سرزمین وحی رسانده‌اند تا در کنگره بزرگ حج شرکت کنند.

حرکت زائران برای به جا آوردن حج بزرگ، از روز گذشته، یکشنبه هشتم ذی‌الحجه (به تقویم عربستان) آغاز شده است. زائران امروز را در سرزمین عرفات، محلی که روایت شده آدم و حوا پس از هبوط دوباره یکدیگر در آن یافته و به گناهان خود معترف شده‌اند، سپری کردند.

زائران ایرانی صبح امروز به تقویم عربستان مراسم برائت از مشرکین را در این سرزمین به جای آوردند و بعدازظهر نیز به رسم مناسک حج، مراسم دعای عرفه را برگزار کردند. ایرانی‌ها پیش از غروب دعای وداع امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان را در کنار کوه رحمت می‌خوانند و پس از آن خروج از عرفات را به قصد مشعر آغاز می‌کنند.

زائران تا صبح فردا باید به سرزمین منا برسند تا پس از انجام رمی جمره اول، عید قربان را به اجرا درآورند تا به این ترتیب مرحله نخست حج به پایان برسد.

در مناسک حج، زائران معمولا تا روز دوازدهم ذی‌الحجه در خارج از شهر مکه باید بمانند، بازگشت آن‌ها به مکه با طواف مسجدالحرام و انجام اعمال پایانی حج بزرگ همراه خواهد بود.

انتهای پیام/