به گزارش پایگاه خبری ربیع،درحالی‌که رونمایی از چیپ های ۱۰nm اینتل تا سال ۲۰۱۹ تاخیر خواهد داشت ، هدف امسال اینتل بهبود و ارتقا پردازنده‌های ۱۴nm خواهد بود.یکی از خبرگزاری‌های معتبر این موضوع را اعلام کرده است که اینتل از پردازنده‌های جدید Core i9 ، i7 ، i5 خود در تاریخ یک اکتبر (۹مهر) رونمایی خواهد کرد.

این پردازنده‌های جدید به‌عنوان پردازنده‌های پرچم‌دار این شرکت معرفی‌شده‌اند ،پردازنده Core i9-9900K اینتل قرار است که دارای هشت هسته و ۱۶ رگه باشد.خبرهای درز کرده از این شرکت به ما اطلاع می‌دهد که این اولین پردازنده Core i9 این شرکت برای دستگاه‌های دسکتاپ است. در مورد نسل جدید پردازنده‌های Core i7 این شرکت هم می‌توانیم بگوییم که قرار است دارای هشت هسته و هشت رگه باشند.همچنین پردازنده جدید Core i5 این شرکت هم قرار است دارای شش هسته و شش رگه باشد.

اینتل اعلام کرده است که اول قرار شده از پردازنده‌های اورکلاکینگ آنلاک شده خود رونمایی کند و بعد در سال آینده پردازنده‌های نسل نهم خود را به بازار عرضه کند.اگر تاریخ رونمایی از این پردازنده‌ها درست باشد احتمالا شاید استفاده از این پردازنده‌های نسل جدید در دستگاه‌های آتی خواهیم بود.می‌توان گفت که همه‌ی افراد به‌خصوص گیمرها منتظر رونمایی از این پردازنده‌ها و مقایسه آن با پردازنده AMD Ryzen هستند تا ببینند کدام‌یک کیفیت بهتری دارند.قطعاً ما در ماه آینده شاهد جواب این سوال ها خواهیم بود.

توضیحاتی در مورد شرکت اینتل

اینتل شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی است، که درزمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریزپردازنده ها، نیم‌رساناها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌نماید.

شرکت اینتل در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت نویس و گوردون مور راه‌اندازی شد. این شرکت مبدع فناوری ریزپردازنده های اکس۸۶ است. اینتل در دهه ۱۹۷۰ میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه ها یعنی ۸۰۸۶ را به بازار فروش قطعات کامپیوتری، عرضه کرد، که شرکت آی‌بی‌ام از این پردازنده برای محصول کامپیوتر شخصی خود استفاده نمود.

در دهه‌های نخست مهم‌ترین رقیب اینتل، شرکت ای‌ام‌دی بود، که از سال ۲۰۰۰ با تسلط اینتل بر بازار پردازنده‌ها، هرسال این شرکت سهم بالاتری را به خود اختصاص داد و هم‌اکنون (۲۰۱۳) تقریباً ۷۵٪ درصد از کامپیوترهای خانگی، از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ مؤسسه اینتر برند، اینتل را به‌عنوان هفتمین برند ارزشمند جهان معرفی نمود.