به گزارش پایگاه خبری ربیع،زمان عرضه اندروید ۹ برای گوشی های جدید نوکیا

شرکت نوکیا در خبری اعلام کرد که چهار گوشی جدید این شرکت تا آخر ما نوامبر اندروید ۹ را دریافت خواهند کرد. دوتا از این گوشی یعنی Nokia 6.1 و Nokia 6.1 Plus در ماه اکتبر این اندروید را دریافت خواهند کرد. در حالی که دو گوشی دیگر یعنی Nokia 8 و Nokia 8 Sirocco این اندروید را در ماه نوامبر دریافت خواهند کرد.

زمان رونمایی از اندروید ۹ برای گوشی های NOKIA 5.1 و NOKIA 5.1 PLUS

اگرچه این اعلان در مورد گوشی های Nokia 5.1 و Nokia 5.1 Plus شاید این موضوع عجیب به نظر برسد ولی این فنلاندی قول داده است که از نسخه اندروید ۹ برای این گوشی های به بازار عرضه کند. حتی مدیر شرکت نوکیا هم اعلام کرده است که اگر نسخه اندروید ۹ برای گوشی های Nokia 5.1 و Nokia 5.1 Plus عرضه نشود کمی عجیب و غیر معمول خواهد بود و این موضوع نشان دهنده این است که این شرکت قصد دارد تا نسخه جدید اندروید ۹ را برای این گوشی ها عرضه کند. هنوز زمان این به روزرسانی مشخص نیست ولی احتمالا تا آخر امسال این نسخه به بازار عرضه خواهد شد.

زمان رونمایی از اندروید 9 برای گوشی Nokia 5.1 Plus مشخص شد

توضیحاتی در مورد شرکت اچ ام دی گلوبال

شرکت اچ ام دی سال ۲۰۱۶ در فنلاند تأسیس شد. این شرکت حق انحصاری استفاده از برند نوکیا را به مدت ۱۰ سال از مایکروسافت موبایل خریداری کرد. اچ‌ام‌دی قصد دارد در فوریه ۲۰۱۷ چندین موبایل هوشمند را با این نشان تجاری معرفی نماید. شرکت اچ‌ام‌دی مدعی است محصولات جدید بر روی «نوآوری، کیفیت و تجربه» تمرکز خواهد داشت و با ویژگی‌های معروف گوشی‌های نوکیا (طراحی، استحکام بالا و قابل اطمینان) ادغام خواهند شد. این شرکت طی یک رویداد خبری رسماً اعلام کرد قصد دارد نخستین گوشی‌های هوشمند اندروید نوکیا را در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار کند.

این شرکت قرار است با حضور در همایش جهانی گوشی همراه از سه گوشی جدید خود رونمایی کند. عرضه این گوشی‌ها نشانگر بازگشت مجدد شرکت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند است. گوشی‌های یاد شده به ترتیب نوکیا ۶، نوکیا ۵ و نوکیا ۳ نام دارند. نوکیا ۶ قبلاً در چین عرضه شده بود اما در دیگر نقاط جهان در دسترس نبوده است.