به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، علیرضا هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اظهار کرد: تعداد مشترکین تلفن ثابت در شهر بعد از انقلاب ۷۰ برابر و در روستاها ۵۰ برابر و در احداث تلفن‌خانه ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه از عمر تلفن همراه در کشور سه دهه می‌گذرد در بهمن‌ماه امسال دو میلیون شماره تلفن همراه به مردم خراسان شمالی تحویل‌شده است که یک‌میلیون و صد هزار نفر تحت پوشش اپراتور همراه می‌باشند و ۵۰۰ روستا تحت پوشش ارتباط سیار همراه اول قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی درزمینه مصرف اینترنت همراه در استان بیان کرد: در خراسان شمالی در هرروز ۴۰ ترابایت اینترنت از اپراتور همراه اول مصرف می‌شود

وی بیان کرد: در ۱۳۵ روستا برای هشتاد هزار مشترک ظرفیت‌سازی انجام‌گرفته است و تعداد کل مشترکین اینترنت پرسرعت خانگی ۶۰ هزار مشترک می‌باشد که تا اکنون ۳۰ هزار مشترک ADSL از مخابرات استان خدمات می‌گیرند و میزان مصرف مشترکین ADSL مخابرات در روز هشت ترابایت می‌باشد.

هاشمی در ادامه در خصوص حمایت از کالای داخلی بیان کرد: با توجه به این‌که اینترنت در سال ۹۷ به دو بخش اینترنت داخلی و بین‌المللی تقسیم شد در جهت حمایت از کالای داخلی اینترنت داخلی نسبت به اینترنت بین‌المللی هفتادوپنج درصد ارزان‌تر است.

وی در ادامه با اشاره به ۲۰ هزار تماس تلفنی با سامانه‌های ۱۱۸ استان افزود: این شرکت در نظر دارد تا ارائه خدمات به متقاضیان با زبان‌های خارجه همچون عربی و انگلیسی را به سامانه ۱۱۸ استان بیفزاید.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی در ادامه افزود: ارائه خدمت جهت اعلام شماره تلفن همراه مشترکین در آینده به سامانه ۱۱۸ استان افزوده خواهد شد.

وی در خاتمه از طلب ۸ میلیارد تومانی این شرکت نسبت به مشترکین خانگی واداری در استان خبر داد و تصریح کرد: سه میلیارد تومان از این مطالبات متعلق به دستگاهی اداری استان بوده و سایر این معوقات از سوی مشترکین خانگی ایجادشده است.

انتهای پیام/