دیدار بخشدار فولادشهر با رئیس اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان جهت توسعه تورهای گردشگری سلامت در فولادشهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع ، یک شنبه مورخ ۸ تیر ۹۹ ، جلسه هماهنگی راه اندازی تورهای گردشگری سلامت شهرستان لنجان به ریاست فریدون اله یاری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ، با حضور مهدی عبایی بخشدار فولادشهر ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان و رئیس بیمارستان شهید مطهری ، در محل اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان عنوان کرد:

طی ۴ سال گذشته توسعه گردشگری سلامت در اصفهان از روند مطلوبی برخوردار بوده به نحوی که همکاران ما در حوزه گردشگری همواره پیشنهادات داخلی و خارجی متعددی در این زمینه دریافت می کنند.
وی افزود: مواجهه مناسب سیستم بهداشت و درمان کشور با بیماری کرونا، نشان دهنده توانمندی نظام بهداشت و درمان کشور است، از این رو طی ۳ ماه گذشته، با پیشنهادات متعددی به منظور توسعه گردشگری سلامت در استان و به ویژه از طرف کشورهای عراق و عمان دریافت کرده ایم.

اله یاری اذعان کرد: تا کنون روند گسترش گردشگری سلامت منحصر به شهر اصفهان بوده، با توجه به وجود توان بالقوه فراوان بهداشتی در شهرهایی نظیر لنجان، آماده توسعه گردشگری سلامت هستیم.

وی تصریح کرد: شهرستان لنجان که در امتداد رودخانه زاینده رود و در محور جنوب غرب اصفهان واقع شده با بیش از ۸۰۰ نفر کادر درمانی و وجود چندین بیمارستان مجهز که در شهرهای لنجان به ویژه در فولادشهر مستقر است از ظرفیت مناسبی در این خصوص برخوردار است.

اله یاری تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و توقف فعالیت بسیاری از تاسیسات گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، فرصت مناسبی است تا با برنامه ریزی دقیق و با خلاقیت و نوآوری در این حوزه ها اشتغال زایی کنیم.

در این جلسه بخشدار فولادشهر ضمن تبیین پتانسیل ها و ویژگی های موجود در بخش فولادشهر خواستار توجه جدی جهت توسعه صنعت گردشگری در این بخش شد.

عبایی عنوان کرد: بیمارستان شهید مطهری و مجموعه اقامتی جنب آن واجد شرایط معرفی بعنوان مجموعه گردشگری سلامت می باشد و از اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان خواستار راهنمایی و مساعدت جهت تحقق این امر شد.

وی همچنین به جایگاه خاص موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر اشاره داشت و خاطر نشان کرد: به زودی با حمایت شرکت عمران و شهرداری فولادشهر شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت مکان جدید این موزه هستیم.

رئیس بیمارستان شهید مطهری فولادشهر نیز در این جلسه گفت: سیاست های توسعه ای بیمارستان مطهری، مبتنی بر گردشگری سلامت و جذب توریست های خارجی و داخلی در حوزه درمان می باشد.