به گزارش پایگاه خبری ربیع،به تازگی یک گوشی ساخت شرکت چینی شیائومی با نام رمز Valentino در بنچمارک Geekbenchرویت شده است. این گوشی درون خود از چیپست Snapdragon 638 بهره می‌برد که یک نسخه کاملاً جدید محسوب می‌شود.

چیپست جدید موردنظر تا کنون توسط خود شرکت کوالکام به طور رسمی معرفی نگردیده‌ است اما انتظار می‌رود نسخه‌ی بهبود یافته‌ی چیپست اسنپ‌دراگون ۶۳۶ بوده و دارای عملکردی بینSnapdragon 650 و Snapdragon 820 باشد.

با توجه به مشخصات افشا شده در Geekbench باید گفت که چیپست استفاده شده در Xiaomi Valentino دارای پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس پایه ۱.۴۴ گیگاهرتز خواهد بود. این گوشی موفق به کسب نمرات قابل قبول ۱۳۸۵ در عملکرد تک هسته‌ای و ۵۴۴۰ در عملکرد چند هسته‌ای گردیده است.

نکته‌ی مثبت دیگر استفاده از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید موجود در بازار یعنی Oreo 8.1بر روی این گوشی است. در حالت معمول گوشی‌های شیائومی همیشه یک نسل عقب‌تر از سیستم‌عامل فعلی ارائه‌شده توسط گوگل بوده و مدتی طول می‌کشد تا به آخرین نسخه بروزرسانی شوند.

Xiaomi Valentino دارای ۶ گیگابایت رم خواهد بود که بر روی یک گوشی میان‌رده مشخصه جذابی محسوب می‌شود. پیش از‌این تنها گوشی میان‌رده شیائومی با ۶ گیگابایت رم، مدل ردمی نوت ۵ پرو بوده است.

استفاده از یک چیپست کاملاً جدید در دستگاه‌های خود همواره جزو عادات شیائومی بوده است. برای مثال وقتی ردمی نوت ۵ در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد اولین دستگاه استفاده کننده از چیپست Snapdragon 636 در بازار محسوب می‌گردید.

در حال حاضر مشخص نیست که این گوشی با اسم رمز Valentino متعلق به کدام سری از محصولات شیائومی است اما گوشی Redmi S2 تا دو روز دیگر یعنی در تاریخ ۱۰ می به بازار معرفی خواهد شد. شیائومی در این گوشی تمرکز ویژه‌ای بر استفاده از هوش مصنوعی برای زیبا‌سازی سلفی‌ها داشته و سنسور سلفی آن نیز دارای رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل خواهد بود.