به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از خادمیار نیوز، حجب و حیا از باورهای ذاتی زائرین شهدا بوده و معتقدند از آنجا که شهدا برای حفظ نوامیس جان هایشان را در دست گرفتند شایسته ست برای تجدید میثاق و زیارت قبورشان، به وصایا و آرمان هایشان حرمت نهاد.
در این راستا تلاش برای حفظ و ترویج اهداف مقدس انقلاب و شهدای گرانقدر، تبیین و همراه ساختن زائرین، همواره در دستور کار مجموعه ی خادمیاران شهدا بوده و جزء وظایف ذاتی خادمان و خادمیاران این آستان تعریف شده است.

در کنار این وظیفه ی شرعی و عمومی، جهت شناختن هر چه بیشتر معروفات و دوری از منکرات، اجرای طرح عفاف فاطمی از بهار سال ۱۴۰۳در گلستان شهدای اصفهان آغاز شده است.
فلاحیان بیشه عضو شورای راهبردی امر به معروف خادمیاران و مسئول خواهران خادمیاران گلستان شهدا می گوید: در قالب این طرح، خادمیارانی که حمایل عفاف فاطمی بر دوش دارند، در ورودی‌های وقطعات گلستان حاضر می شوند و در صورت ضرورت، برای رعایت پوشش مناسب زیارت، با زائران همکلام شده و آداب زیارت شهدا را متذکر خواهند شد.
به گفته او، طرح عفاف فاطمی در قالب تیم‌های دو الی سه نفره فعال است تا تبیین و اقناع مخاطبان به شکل کامل‌تر و با اثرگذاری بیشتری انجام شود.

فلاحیان بیشه اظهار کرد، در طرح عفاف فاطمی تعدادی از خادمیاران به صورت اختصاصی برای متذکر شدن پوشش مناسب زیارت،در گلستان شهدا مشغول هستند که همه ی آنها در دوره‌های آموزشی مهارت ارتباط موثر، دوره‌های اختصاصی امر به معروف و هم چنین اخلاق خدمت شرکت کرده‌اند تا به بهترین شکل ممکن با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند.

به امید اینکه زیارت شهدا با آداب منطبق بر موازین شرعی در راستای اهداف شهدا صورت پذیرد.