به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از زومیت،به‌نظر می‌رسد سرعت فعالیت تیم مهندسی فراری، واقعاً به‌اندازه‌ی محصولات این برند خوش‌نام، محبوب و پرافتخار ایتالیایی بالا است. پس از گذشت تنها ۵ ماه از رونمایی مدل ویژه‌ی ۴۸۸ پیستا در نمایشگاه خودروی ژنو، امروز در فستیوال کنکو دلگانس پبل بیچ ۲۰۱۸ مونته‌ری کالیفرنیا (Pebble Beach Concours d’Elegance)، مدل کروک یا اسپایدر این سوپر اسپرت جذاب رونمایی شد. ۴۸۸ پیستا اسپایدر به‌مناسب ۵۰ سالگی عرضه‌ی اولین خودروی کروک تاریخ فراری، با قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل تولید شده در کارخانه‌ی اسب سرکش ایتالیا عرضه می‌شود.

۴۸۸ پیستا اسپایدر (Pista Spider) همانند مدل کوپه‌ی ۴۸۸ پیستا به بهترین پیشرانه‌ی سال‌ ۲۰۱۸ جهان، نمونه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری توئین توربوشارژ فراری با قدرت ۷۱۱ اسب بخار (BHP) و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر مجهز شده است. بزرگ‌ترین برتری پیستا اسپایدر در برابر مدل کروک، باز شدن سقف و شنیدن بهتر صدای بی‌نظیر V8 فراری است که واقعاً نمی‌توان قیمتی روی آن گذاشت. موتور ۸ سیلندر V شکل و ۳.۹ لیتری فراری سه سال پیاپی است که به‌عنوان بهترین پیشرانه‌ی جهان انتخاب می‌شود. در عملکرد فنی، تفاوت اسپایدر و کروک ۴۸۸ پیستا چندان قابل توجه نیست. هر دو مدل در زمان ۲.۸۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و نهایت سرعت آن‌ها هم در ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. تنها در شتاب‌گیری از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که پیستا اسپایدر ۰.۴ ثانیه دیرتر از مدل کوپه و در زمان ۸ ثانیه، به این سرعت می‌رسد. دلیل این امر، مجموعه قطعات مورد نیاز باز و بسته شدن سقف بوده که حدود ۹۱ کیلوگرم به وزن پیستا اسپایدر اضافه کرده است. اما احتمالاً بیشتر عاشقان دنیای خودرو حاضر هستند که وزن بیشتر را قربانی شنیدن بهتر صدای V8 فراری کنند.

Ferrari 488 Pista


  • Ferrari 488 Pista
  • Ferrari 488 Pista
  • Ferrari 488 Pista
  • Ferrari 488 Pista

با تمام این تفاسیر، متخصصان فراری برای افرادی که نگران وزن بیشتر هستند، پکیج ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند. ست کامل رینگ‌های ۲۰ اینچ فیبرکربن در مقایسه با نمونه‌های آلیاژی استاندارد، حدود ۲۰ درصد وزن کمتری دارند؛ علاوه بر این، امکان حذف زیر پایی‌ها و قرار دادن پوشش آلومینیومی در کنار دستگیره‌های در پارچه‌ای هم وجود دارد. همانند مدل کوپه در ۴۸۸ پیستا اسپایدر هم طرح‌های نواری باهدف برجسته کردن جریان هوای ورودی و خروجی اطراف خودرو، روی بدنه نقش بسته است تا محصول جدید فراری زیباتر از همیشه باشد. جزئیاتی از قیمت ۴۸۸ پیستا اسپایدر اعلام نشده است اما بدون شک از قیمت پایه‌ی حدود ۳۵۰ هزار دلار مدل کوپه بیشتر خواهد بود.فراری‌های ۴۸۸ پیستا کوپه و اسپایدر را می‌توان پاسخ مستقیم مهندسان مارانلو، به لامبورگینی‌های پرفورمانته کوپه و اسپایدر تعریف کرد.