به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، جلسه هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت رونق تولید و هماهنگی طرح جهاد همبستگی ملی به مناسبت روز صنعت، با حضور رئیس سازمان بسیج کارگران کشور، فرمانده سپاه استان و جمعی از مدیران صنعت البرز امروز در ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

در این جلسه که به درخواست مسؤول بسیج کارگری سپاه امام حسن مجتبی (ع) تشکیل شد، بررسی موانع تولید و تسهیل گری در زمینه صنعت صورت گرفت.

جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز اظهار کرد: امسال رونق تولید یک راهبرد نیست بلکه تکلیفی فراتر از دید فعلی در جامعه است که باید به آن نگاه شود؛ رونق تولید یک دستور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در این جلسه گفت: واقعیت امروز جامعه ما این است که دشمن به صورت جدی به مبارزه اقتصادی روی آورده و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: اگر به کمبودهای جامعه فکر کنیم با سرلوحه قرار دادن دو مطلب می توانیم از این مرحله با سربلندی عبور کنیم که نخستین مرحله پوشش قشر آسیب پذیر جامعه است.

شاهمرادی اذعان کرد: زمانی که در حوزه های سپاه، اجرایی و مدیریت، مشکلات قشر آسیب پذیر جامعه گوشزد می شود متوجه می شویم باید به شکل های مختلف راه حلی برای مشکلات آن ها پیدا کنیم. اختلاف نظر و دیدگاه در همه جا وجود دارد اما ما در داخل کشورنیاز به همدلی داریم و باید در حفظ همدلی میان اقشار جامعه کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاریخ تکرار نمی شود اما مشابه آن اتفاق می افتد مطرح کرد: امروز در داخل کشور باید تکلیف خودمان با خودمان مشخص شود زیرا دشمن برای وارد کردن ضربه به ایران، تمام حربه های لازم را به کار می گیرد و گرنه حرف های دشمن در مورد دفاع از بشیریت با ساده ترین تحلیل ها رد می شود.

نباید تولید کشور متوقف شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: بزرگان قوه قضاییه معتقدند در صورتی که تولید کننده ای مرتکب تخلف شد باید در جای خود به آن رسیدگی شده و نباید تولید متوقف شود زیرا این امر برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بسیاری از کالاهای تولید داخل استراتژیک هستند.

شاهمرادی بیان کرد: هر جا سخن از صنعت به میان آید تنها چیزی که به ذهن شنونده می رسد صنعت خودرو است در حالیکه واقعیت این نیست. در بسیاری از کشورهای جهان کالاهایی که ساخت آن ها هزینه های بالایی را در بر می گیرد تولید نمی شوند مگر کالاهای استراتژیک.

وی ادامه داد: در استان البرز ۵۱ کارخانه دارو سازی وجود دارد که ۷۰ درصد داروی کشور را تأمین می کند همچنین ۱۶۵ واحد دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که اگر پنج سال دیگر به همین روش تولیدات خود را ادامه دهند در آینده فروشنده دانش فنی به بسیاری از کشورها خواهیم بود.

بانک مرکزی خواب است

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در این جلسه گفت: همه ما در آموزه های دینی از تنگ نظری، بخل و حسادت منع شده ایم اما در جامعه ضد سرمایه داری امروز گاهی این موارد به چشم می خورد؛ در واقع نگاه مدیریتی در جامعه باید تغییر کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز مطرح کرد: هنر مدیریت در هر کشور این است که سرمایه های مردم که شامل پول و مغز هاست را در خود نگه دارد اما امروز در کشور شاهد فرار این دو گزینه هستیم و تلاشی هم برای یافتن دلیل عارضه نمی کنیم.

بنامولایی تصریح کرد: دولت و بانک مرکزی این باور را ندارند که کشورهای دیگر نرخ ارز را در نظر می گیرند و بر اساس ارزش کالا جنس می خرند نه به قیمت بین المللی. بانک مرکزی خواب است و نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد که چه اتفاقی در کشور در حال رخ دادن است.

وی افزود: سفارش رهبر معظم انقلاب استفاده بهینه از ظرفیت هاست؛ ۳ هزار و ۵۰۰ کارخانه در استان و حدود ۹۰۰ شهرک صنعتی با ۹۰ هزار صنعت در کشور وجود دارد اما باز هم درصدد افزایش شهرک و واحدهای صنعتی هستیم.

چرا با مفسدین برخورد نمی شود؟

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: بیشترین ماشین آلات سی ان سی در ایران تولید می شود اما با این آمار آیا صادرات ما به اندازه کشور آلمان است؟ سوء مدیریت ها باید جبران شود. چرا با مفسدین برخورد نمی شود؟ چرا تفاوتی میان خادم و خائن نیست؟ چرا اندازه گیری و معیار نداریم؟

بنامولایی در پایان تأکید کرد: باید آیات خدا را تعریف و مصداق آن را در کشور پیاده کنیم؛ قرار بود تنها از خدا بترسیم و برای رضای خدا کار کنیم در حالیکه امروز برای رضای یکدیگر کار می کنیم و این موجب می شود تا متفرق شویم.

انتهای پیام/گ/۱۱۰۴/س/۳