به گزارش پایگاه خبری ربیع، با توجه به تشکیل نخستین پارک فناوری و نوآوری صنعت ساختمان و صنایع وابسته با عنوان نخستین شتاب‌دهنده صنعت ساختمان و صنایع وابسته در ایران، اتاق بازرگانی اصفهان، میزبان آیین معرفی نخستین پارک فناوری و نوآوری صنعت ساختمان و صنایع وابسته با حضور مدیران استانی و کارشناسان بود.
شهردار اصفهان با اشاره به نقش دانش و تعامل با بخش خصوصی و پتانسیل‌های آن در جهت بهبود زندگی مردم گفت: ساخت و ساز خلاقانه در شهر اصفهان، پدیده‌ای تازه نیست و در این شهر تاریخی و میراثی که در کنار زاینده‌رود شکل گرفته است، شاهد نوآوری و خلاقیت‌های بسیاری هستیم. هرچند فعلا با خشکی زاینده‌رود مواجهیم.
شهردار اصفهان با عنایت به شرایط سخت فعلی و تحریم‌ها گفت: با استفاده از تکنولوژی، ایده، خلاقیت و نوآوری‌ها زندگی بهتری خواهیم داشت؛ همچنین این فرصت‌ها نویدی است تا جوانان با ایده‌پردازی، خلاقیت خود را نشان دهند.
نوروزی خاطرنشان کرد: برای حرکت و جهشی نو باید از اندیشمندان و صاحبان سرمایه و نوآوران استفاده کنیم؛ در این راستا باید با بخش‌خصوصی تعامل منطقی داشته باشیم تا زیست شهری بهتری را برای مردم زمینه‌سازی کنیم.
وی تأکید کرد: باید به فکر ساختن شهر بود. امروز شرایط سخت است، اما نباید مأیوس شد؛ لازم است در این شرایط باورها را تحت تأثیر قرار داد؛ باید از فرصت‌ها و افراد صاحب فکر و اندیشه استفاده کرد.
شهردار اصفهان رونق اقتصاد شهر را در گرو تعامل با بخش خصوصی و هم‌افزایی دانست و افزود: باید از کسانی که نیت خیرخواهانه برای آبادانی کشور و زندگی بهتر مردم دارند، پشتیبانی کرد.
وی یادآور شد: با وجود مشکلات باید راهکارهای بهتری برای زیست و رفاه مردم فراهم کرد و امیدواریم این همایش‌ها بتواند نقش مؤثرتری در رونق اقتصاد شهر، ساخت و ساز و کارآفرینی داشته باشد.