به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از معرفی روستای وادقان به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان : میثم نمکی ، ضمن اشاره به انتخاب شهر و روستاهای دوستدار کتاب کشور اظهار داشت: هر سال جشنواره روستاهای دوستدار کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق دور افتاده و روستاهای کشور برگزار می‌شود.

وی دریافت طرح‌های ابتکاری را از دیگر اهداف انتخاب روستاهای دوستدار کتاب عنوان کرد و افزود: روستاها آثار و طرح‌های خود را به تهران ارسال می‌کنند و در نهایت با داوری‌های صورت گرفته ۱۰ روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور معرفی می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از در نظر گرفتن تسهیلات و جوایز ویژه روستاهای دوستدار کتاب کشور ابراز داشت: دستگاه‌های دخیل در این موضوع مشوق‌هایی را برای این روستاها در نظر گرفتند که یک نمونه آن پرداخت حواله کتاب به مبلغ ۱۰ میلیون تومان است.

میثم نمکی افزود:در جشنواره دوره ششم ، روستای “وادقان” کاشان در زمره ده روستای برگزیده کشور معرفی شد و نمایندگان روستا لوح تقدیر و هدایای خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

نمکی خاطر نشان کرد: این مهم موجب افتخاری دیگر برای پایتخت کتاب کشور است و نشان می‌دهد منطقه کاشان همچنان جزء شهرهای فعال حوزه کتاب و دوستدار این یار مهربان است.

گفتنی است: ششمین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۹ بهمن ماه در محل سالن همایش های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.