به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از صاحب نیوز؛ عباس جلالی شب گذشته در فرمانداری اصفهان و در اولین جلسه شورای شهرستان سال ۱۳۹۸ با اشاره به موقعیت مکانی مدارس شرق اصفهان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بودجه ای و قرار گرفتن اکثر مدارس بخش کوهپایه در کنار بلوار اصلی شهر و همچنین مساحت بالا و زیاد مدارس پیشنهاد می شود که طرح تجاری سازی همگام با آموزشی بودن مدارس انجام شود تا در کنار مدارس طرح تجاری سازی اراضی مدارس دنبال شود؛ این امر باید از طریق واحد حقوقی، تعامل شهرداری با آموزش و پرورش محل و شهرهای سجزی و کوهپایه انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به مزایده مدارس غیر قابل استفاده از سوی آموزش و پرورش، تصریح کرد: با توجه به این که در روستاها و بعضی از شهرها کاربری عمومی و عام المنفعه برای این مدارس وجود دارد، مزایده این گونه مدارس با اولویت کاربری عمومی و عام المنفعه انجام شود.

وی با اشاره به کمبودها و کاستی های برخی از مدارس بخش کوهپایه، افزود: تکمیل سالن ورزشی شهید باهنر کوهپایه بعد از ۱۰ سال هنوز به صورت اسکلت باقی مانده است، در شهر سجزی دبستان سلمان فارسی با ۲۰۰ دانش آموز بزرگترین دبستان است که حیاط آن به ۳۰ تن آسفالت احتیاج دارد؛ همچنین دبیرستان متوسطه اول حضرت خدیجه(س) نیاز به آسفالت حیاط، دبیرستان برکت زهرا(س) نیاز به تجهیزات ورزشی و هنرستان پسرانه نیاز به وسایل کارگاهی دارد.

جلالی در ادامه عنوان کرد: مدارس روستایی از جمله مدارس روستای جشوقان از نظر عایق بندی سقف مشکل داشته است و بعضاً در حال تخریب هستند، همچنین نبود مستخدم در بعضی از مدارس آن ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی در ادامه در مورد دیگر مشکلات آموزشی بخش کوهپایه، بیان کرد: نوسازی و بازسازی دبیرستان شهید رجایی شهر تودشک دچار چالش شده و هنوز منتظر تدبیرات لازم در این خصوص است، در محله نوبنیاد شهر تودشک با توجه به سکونت بیشتر جوانان و ۹۰۰ خانوار در آن محله، دبستان دخترانه وجود ندارد، از طرفی دبیرستان دخترانه شهید یاری محله تودشکچویه نیاز به فضاسازی حیاط مدرسه دارد.

جلالی در تشریح سایر مشکلات این منطقه خاطر نشان کرد: دبیرستان پسرانه شهید هاشمی نژاد تودشکچویه حیاط بزرگی دارد ولی به صورت صحرا بدون استفاده رها شده است که می توان برای آن کاربری تعریف کرد، همچنین زمین ورزشی دبیرستان شهید رجایی دچار سیل زدگی شده و احتیاج به بازسازی و مرمت دارد.

وی در پایان بیان کرد: در زمان مدیریت سجاد در جلسه‌ شورای شهرستان امکاناتی را برای مدارس شهرهای مختلف درخواست‌، لیست کرده و پیگیری های لازم را انجام داده ولی متأسفانه محقق نشد که امیدواریم در مدیریت بعدی این موضوع محقق شود.

انتهای پیام/