به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، اسماعیل موحدی، کارگردان نمایش «دام» از اصفهان که روز گذشته در دو سانس نمایش خود را در تئاتر شهر به صحنه برد،  عنوان کرد: من امسال برای نخستین بار است که در مقام کارگردان در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کردم، قبل تر به عنوان بازیگر چندین دوره از جشنواره حضور داشتم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته خیلی اعتقادی به حضور در جشنواره‌ها نداشته، گفت:‌ امسال با مشورت چندی از بزرگان تئاتر تصمیم گرفتم در بزرگترین جشنواره تئاتری کشور حضور پیدا کنم و خوشبختانه کارم هم مقبول شد.

موحدی با اشاره به اینکه این نمایش را قبلا در اصفهان به صحنه برده و اقبال خوبی هم داشته، گفت:‌خوشبختانه در جشنواره فجر هم دو سانس جمعیت خوبی برای تماشای کار آمدند و بازخورد خوبی هم از مردم و هم از داوران برای کار گرفتیم، منتها الان نمی‌شود به این راحتی درباره آن صحبت کرد ما در شب اول اجرا داشتیم و کارها در جشنواره مسلما با هم مقایسه می‌شوند.

این کارگردان تئاتر درباره محتوای نمایش خود که در جشنواره اجرا داشتند، گفت: این نمایش توسط گروه تئاتر جلفا به اجرا درآمد و نویسنده آن تادئوش روژه ویچ لهستانی است و متن کار توسط دکتر محمدرضا خاکی ترجمه شد. این نمایشنامه درباره زندگی فرانتس کافکا تهیه شده است، کافکا هم که به هرحال همه می‌دانند یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان ادبیات داستانی جهان است.

وی با اشاره به اینکه رخدادهای شخصی زندگی کافکا در این عرصه نمایش داده شده است، توضیح داد: روایت‌هایی چون ترس او از پدرش از جمله این مسائل است. سبک کار هم اکسپرسیونیم و سوررئال است، بهرحال ما در این کار برداشتی از نمایشنامه دام روژه ویچ یا در واقع به نوعی فلش‌بک‌هایی از زندگی این نویسنده داشتیم..

وی با اشاره به اینکه بازیگران کار همان‌هایی بودند که در اجرای عموم نیز حضور داشتند، گفت: بله به جز یک بازیگر سایر بازیگران همان بازیگران اصلی کار هستند.

موحدی درباره وضعیت تئاتر در شهرستان‌ها به ویژه اصفهان گفت:‌ خوشبختانه شرایط بد نیست و به نظرم رو به رشد است و قابل بهتر شدن هم دارد الان چند سالن اصلی و مهم اصفهان برای تئاتر دارد که دو تا دست حوزه هنری و چند سالن هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند سالن دیگر نیز وجود دارد خود مردم اصفهان هم علاقه به تئاتر دارند به جز اصفهان، شهرهای دیگری چون مشهد نیز در این عرصه پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که چقدر شانس خود را برای دیده و برگزیده شدن کار می‌بیند،‌گفت:‌ نمی‌توانم در این زمینه نظر بدهم اما بهرحال امیدوارم که نظر هیئت داوران نسبت به کار ما خوب باشد.

موحدی درباره اسکان و شرایط کمک هزینه گروه‌های شهرستانی در فجر گفت: نزدیک به ده تا دوازده میلیون برای کار ما کمک‌هزینه در نظر گرفته شده که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/