به گزارش پایگاه خبری ربیع، اصفهان، میزبان سومین همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان با موضوع اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه با حمایت اتاق تعاون ایران و اتاق تعاون استان اصفهان خواهد بود.

محسن حاج محمدی دبیر اجرایی همایش و مدیر روابط عمومی اتاق تعاون ایران با اشاره برگزاری سومین همایش تخصصی روابط عمومی در اصفهان در روز ۱۳ دی ماه، روابط عمومی رانهادی پویا، استاندارد و کارآمد توصیف کرد که بتواند با طراحی مهندسی افکار عمومی و بهره گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی پاسخگوی نیازهای مخاطبان در راستای پیشرفت و تعالی سازمان باشد.

وی دلیل بسیاری از مشکلات را اقتصاد دولتی دانست و افزود: از لحاظ ذخایر، شبیه کشورهای ثروتمندیم که از فقر مزمن و سازمان یافته‌ای رنج می‌بریم و پایه آن به توزیع غیرعلمی و اصولی منابع نفتی در بخش‌های غیراولویت‌دار برمی گردد.

دبیر اجرایی همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان با انتقاد از اقتصاد دولتی بیان داشت: معمولاً اقتصاد دولتی، شاخص‌های توسعه را منکوب می‌کند، سال ۱۳۶۰ نسبت کارکنان دولت به جمعیت ۵/ ۲ بوده، اما اکنون با اینکه عامل فن آوری، دخالت‌های انسانی را به حداقل رسانده، شاهد چند برابر شدن کارکنان دولت هستیم، در صورتی که جمعیت چند برابر نشده است. گاهی بخش خصوصی هم مثل بخش دولتی عمل کرده و نیروهای اضافه بدون بهره وری پرورش می‌دهد.

حاج محمدی، خاطرنشان کرد: سخنرانان اصلی همایش موضوع چشم انداز و مأموریت‌های روابط عمومی‌های عصر اطلاعات و نقش روابط عمومی در شکل گیری شهر هوشمند می پردازند.