به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین تکریم و معارفه مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط میان امامان جمعه و مسئولان هر منطقه اظهار کرد: تعامل این دو قشر در جامعه به‌عنوان امامان فرهنگی و امیران اجرایی نقش مهم و کلیدی در توسعه و پیشرفت جامعه دینی دارد.

وی نهاد نماز جمعه را دارای نقش اصلاح جامعه و تکامل جامعه دینی توصیف کرد و گفت: رفاقت میان دولتمردان و ائمه جمعه همچون پرنده‌ای است که دو بال برای پیشرفت و به اوج رساندن جامعه است.

نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان شمالی مسئولیت دفاتر سیاست‌گذاری ائمه جمعه را دارای نقش مهم دانست و افزود: ستادهای نماز جمعه در شهرستان‌ها بازوانی توانمند برای نهاد نماز جمعه است و با ایجاد ارتباط میان علما و مدیران در مسیر برداشتن باری از مسئولیت نظام اسلامی اقدام شود.

وی تکریم و معارفه امروز را وداع با خدمت گذاری دیرینه و آغاز به فعالیت فاضلی خدمتگزاری توصیف کرد و ادامه داد: رهبری در حال جوان‌گرایی در انتصابات هستند و باید جوانان جای افراد مسن‌تر را بگیرند و در استان نیز این‌گونه اقدامات در حال انجام است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزموده نیز در آستانه ۴۰ سالگی است که به‌عنوان فاضلی درس‌خوانده و فعال به‌عنوان این مسئولیت گمارده می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد در انتها با توصیه‌هایی به مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه خراسان شمالی گفت: ستادهای نماز جمعه باید پویا باشد و پل ارتباطی میان مسئولان و ائمه جمعه ایجاد شود و برای برگزاری نشست‌های مشترک میان ائمه جمعه و امامان موقت جمعه اهتمام شود.

در انتهای این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین عابدی تکریم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزموده به‌عنوان مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی منصوب شد.

انتهای پیام/