به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون استاندار و فرماندار شاهرود در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سال ۹۸ که در تالار ولایت فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود برگزارشد، گفت: رنگ کردن،گل کاشتن بسیار خوب و واجب است ولی خروجی آب را مدیریت کنید تا پایین دست شاهرود (زیراستاق)خسارت نبیند.

وی ضمن انتقاد در ادامه افزود: کال شاهرود را آسفالت کردید، جمعه بازار و …دایر کردید، اگر یک بارندگی ۲۰ دقیقه ای رگباری ببارد فاجعه ای را بوجود می آورد.

در همین پایین دست شاهرود مسیر رودخانه هاتبدیل به باغ یا ساختمان سازی شده است و پل‎ها کمترین ارتفاع را دارد.

مهندس محمدی گفت: اگریک بارندگی رگباری شدید در شاهرود انجام شود، شاهد خسارات جدی دراین شهرستان خواهیم بود، مسئولان مربوطه به فکر باشند و اقدامات اصلاحی را هرچه سریع تر به انجام رسانند.

فرماندار شاهرود اظهار داشت: هر چند سیل موجب خسارات هنگفتی به چندین استان کشور شد، اما در مناطقی که کمتر مورد دستکاری انسان قرار گرفته بود، این نعمت به نغمت تبدیل نشد.

وی افزود: اکولوژی و شناخت محیط ثابت می کند که همه موجودات زنده در یک تعامل با یکدیگرند و هر گاه تغییری در این تعامل و سلسله ایجاد نماییم، موجب بروز مشکلات جدی در طبیعت خواهیم بود.

برهم زدن تعادل زیست محیطی، ساخت و سازها در مسیل ها و تغییر اکو سیستم باعث شد که مجموعه ای برای وارد آمدن خسارت به مردم ایجاد گردد.

وی در ادامه بیان داشت: در برخی از روستاهای لرستان و ایلام تنها تابلویی باقی مانده است که نشان از حجم بالای تخریب سیل در این مناطق است.

فرماندار شاهرود گفت: ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مسئولان از کسانی بودند که در اولین دقایق وقوع بحران خود را به مناطق پر خطر و بحرانی رسانده و جان مردم را نجات دادند و پیشنهاد می کنم به منظور بهینه و نو سازی تجهیزات خدمات رسانی، ادارات اولویت دار در مدیریت بحران اعتباری تامین گردیده و هر چه سریع تر این اقدام مهم و اساسی صورت گیرد.

مهندس محمدی اظهار داشت: اساسی ترین مشکل شهرستان شاهرود تامین آب شرب می باشد و تامین آب برای کشاورزی و معضل بیکاری از دیگر مشکلات مردم این شهرستان است.