فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: در دو ماه ابتدایی سال جاری در مجموع ۴۳۵ هزار خون گیری انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد در زمینه اهدای خون را در کشور شاهد بودیم.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ربیع با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۳۲۷ هزار واحد خون گیری انجام شد، اظهار کرد: نسبت به سال مشابه رشد مناسبی داشتیم.

وی ادامه داد: در دو ماه ابتدایی سال جاری در مجموع ۴۳۵ هزار خون گیری انجام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد در زمینه اهدای خون را در کشور شاهد بودیم.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: به تمام همکاران در استان‌ها در آغاز سال جاری تاکید شده است با برنامه ریزی مناسب نسبت به افزایش میزان مشارکت بانوان و جوانان اقدامات لازم را انجام دهند. خوشبختانه با تلاش و همت همکاران در دو ماه ابتدایی سال ۱۵ درصد افزایش را درمیان اهدا کنندگانی که بار اول اهدا داشتند و چهار درصد افزایش میزان اهدای خون بانوان نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه به سمت میانسالی حرکت می‌کند و افزایش سن جمعیت را در آینده شاهد خواهیم بود، افزود: میزان مصرف خون در مراکز درمانی افزایش خواهد داشت و باید برنامه ریزی های مناسب در این زمینه انجام شود تا یک جوان سازی جمعیت را در حوزه اهداکنندگان خون داشته باشیم و از ظرفیت و پتانسیل جوانان استفاده و فرهنگ اهدای خون را در میان این قشر توسعه دهیم تا به عنوان اهداکنندگان مستمر حضور داشته باشند تا از ذخایر خونی مناسب در طول سال بهره‌مند شویم

میرزایی گفت: برای افزایش ذخایر خون بانوان تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دستگاه‌ها و نهادها مانند بسیج، هلال احمر منعقد شده تا در دو حوزه بانوان و جوانان میزان مشارکت را افزایش دهیم.

فاطمه براتی