به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، محسن نظام دوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف و خدمات شرکت خدمات کشاورزی در استان‌ها اظهار کرد: شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی در استان‌ها بر موضوع توزیع کودهای موردنیاز کشاورزان و تأمین آن تمرکز دارد و در موضوعاتی همچون تأمین ماشین‌های کشاورزی نیز اقدامات لازم در استان‌ها را به انجام می‌رساند.

وی با ارائه اطلاعاتی در خصوص میزان توزیع کودهای انحصاری این سازمان در مناطق مختلف روستایی استان گفت: کودهای اوره و انواع مختلف آن در استان توزیع می‌شود که طی سال گذشته ۳۰ هزار تن کود شیمیایی توزیع‌شده و در سال جاری نیز با توزیع ۲۰ هزار تن کود، پیش‌بینی می‌شود که این رقم با افزایش ۱۰ الی ۱۵ هزار تنی مواجه شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی همچنین در خصوص کشفیات کودهای خارج از شبکه در استان تصریح کرد: دو مورد کشفیات در سال جاری به وقوع پیوسته که درمجموع ۳۰ تن و مبلغی بالغ‌بر ۲۲ میلیون تومان مورد کشف واقع شده و نسبت به سال گذشته از رشدی ۵ تنی برخوردار بوده است.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات پیش‌آمده طی سال جاری تصریح کرد: اعمال فشارهای خارجی از طریق تحریم‌ها و همچنین اعتصابات مقطعی کامیون داران در برخی از برهه‌های زمانی مشکلاتی را در عرصه حمل‌ونقل ایجاد کرد که با تدابیر انجام‌شده این مشکلات نیز در کوتاه‌تر زمان ممکن حل شد.

نظام دوست در انتها از استقرار ۷۸ کارگزاری در سطح استان نیز خبر داد و گفت: این کارگزاری‌ها علاوه بر توزیع اقلام تعیین‌شده به موضوعاتی ازجمله آموزش کشاورزان نیز به‌صورت خاص و موردی اقدام می‌کنند تا بتوان بهره‌وری استفاده از منابع را ارتقا داد.

انتهای پیام/