به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه پل‌های اصفهان در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: تا روز هفتم فروردین یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر اصفهان را برای گردش انتخاب کرده اند و سه میلیون و ۳۳۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کرده‌اند.

فریدون الهیاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آخرین آمار ورود مسافر به اصفهان تا روز هفتم فروردین چیزی حدود یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر بوده است، همچنین تا همین روز سه میلیون و ۳۳۰ هزار نفر از مجموعه‌های تاریخی و مراکز دیدنی بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموعه جهانی میدان نقش جهان بیشترین حضور مسافر را داشته است، افزود: تا این لحظه در اماکن دارای بلیت فروشی باغ فین کاشان بیشترین بلیت فروخته شده را به خود اختصاص داده است و پس از آن عالی قاپو و چهل‌ستون قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: از نظر تعداد اقامت نسبت به سال گذشته استان اصفهان ۲۶ درصد رشد داشته است و از نظر بازدید اماکن نیز این استان رشد ۱۸ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند.

الهیاری تصریح کرد: در سال جاری نظارت‌ها در موضوع ستاد تسهیلات سفر جدی‌تر دنبال شد و در همین خصوص تشویق‌ها ۳۳۳ درصد و برخوردها ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره وضعیت پل‌های تاریخی اصفهان پس از افزایش دبی آب رودخانه زاینده رود، اظهار کرد: دبی رودخانه طی دو روز گذشته تا ۳۵۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کرد، اما امروز وضعیت رودخانه عادی است، هرچند که ما در خصوص پل اورگان نگرانی‌هایی داشتیم که خوشبختانه اتفاق خاصی رخ نداد و بحران به خوبی مدیریت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص پل‌های مهم شهر اصفهان هیچ نگرانی وجود ندارد و هیچ مشکلی نیز برای این پل‌ها به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/