به گزارش پایگاه خبری ربیع، از برنامه های جنبی جشنواره فیلم های کودک و نوجوان، بزرگداشت فعالان عرصه سینما می باشد.
فریال بهزاد، کارگردان فیلم های کاکلی، دره شاپرک ها، پرستوهای عاشق، شور زندگی و … با حضورش در عرصه سینمای کودک و نوجوان، به اعتلای آن کمک کرده است.
فانتزی و خیال پردازی فریال بهزاد در اصفهان
فریال بهزاد در این مراسم با اشاره به زمینه های علاقمندی خود به فیلم سازی و ورودش بهسینمای کودک، ساخت اولین فیلم خود به نام کاکلی را برگرفته از فرهنگ عامه و فولکلور دراصفهان عنوان کرد.
وی با تاکید برنقش تخیل و خلاقیت ذهنی، افزود: همه چیز در تاریخ بشریت از رویا و تخیل شکل گرفته و با تخیل می توان رویاها را تبدیل به فیلم کرد. این فیلم ها تدریجا پخته تر و تبدیل به فیلم های بلند سینمایی می شوند.
وی از تاثیر مطالعه و کتاب در رشد خلاقیت، افزایش دانش و اطلاعات، ایجاد انگیزه و تقویت سناریو نویسی در کودکان و نوجوانان و اینکه کئدکان بیاموزند چگونه فردی بهتر و پدر و مادری خوب در آینده باشند، سخن راند. وی دیدگاه خود به فیلم سازی برای کودکان را ایجاد سرگرمی و شادی توام با آموختن برای کودکان بیان کرد.
بهزاد افزود: نباید از تاثیر نقش و نگار فرش های ایرانی بر رشد خلاقیت کودکانی که روی آنها رشد می کنند، غافل ماند.
فریال بهزاد از تصمیمش برای ساخت فیلم های فانتزی و خیالپردازی در آینده ای نزدیک در اصفهان خبر داد. در کنار او، غلامرضا آزادی، همسر و فیلمبردار فیلم های بهزاد، با صحبت از تلاش همسرش در عرصه سینمای کودک، از خاطرات اولین فیلم هایی که این زوج هنرمند برای ساخت فیلم داشتند، سخن گفت.
وی نیز با اشاره به برنامه های خود و همسرش برای کارهای جدید در اصفهان، زمینه های فیلم سازی در اصفهان را فرصت خوبی دانست.
در ادامه، ناصرصفاری، نویسنده و کارگردان با اشاره به برهه زمانی متفاوت در مورد فیلم های خانم بهزاد که سالهای اوائل انقلاب و دوران جنگ بود، گفت: این دوره تاریخی بسیار در سینما موثر بود و جنس آن متفاوت از سینمایی که ما می شناختیم، بود.
وی تلاش فریال بهزاد برای ساخت فیلم برای کودک با اثر شادی بخشی را ارزشمند خواند.
وحید نیکخواه آزاد، خیال پردازی و ایده های فیلم سازی بهزاد را موثر در رشد سینمای کودک دانست و زمینه ساخت فیلم هایی مثل دزد عروسک ها را به فیلم کاکلی، ساخته فریال بهزاد نسبت داد.