به گزارش پایگاه خبری ربیع، پیام جوادیان با بیان اینکه هرسال ارتباط مجموعه سازمان پارک‌ها با مدارس در دو مرحله و از ابتدای اسفندماه و در نیمه دوم شهریور تا هفته ابتدای مهرماه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ایجاد باغچه‌های جدید در مدارس برای استفاده دانش آموزان و تلطیف فضای مدارس و ساماندهی آنها و پاکسازی و ارتقای وضعیت فضای سبز مدارس اعم از هرس و سم پاشی در دستور کار است و پیمانکاری جداگانه برای این کار در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به ساماندهی و کاشت گل و گیاه و سم پاشی و آموزش دانش آموزان در مقاطع مختلف، خاطرنشان کرد: همچنین به صورت محدود در برخی از مدارس خاص همچون کودکان استثنایی حرکت درمانی و نصب مجموعه‌های تندرستی در دستور کار است.
جوادیان به اجرای برنامه زنگ مدارس توسط شهرداران مناطق اشاره کرد و با تاکید بر سیکل پذیرش درخواست‌های مدارس، افزود: در اجرای برنامه‌ها و درخواست‌ها، مدارس به صورت مستقل به سازمان پارک‌ها و فضای سبز نامه می‌زنند یا به سامانه ۱۳۷ اعلام نیاز می‌کنند و در اسرع وقت به درخواست آنها رسیدگی می‌شود.
وی اضافه کرد: مسائل جزئی مرتبط با مدارس را واحدهای فضای سبز مناطق اقدام کرده اما طرح‌های بزرگتر را سازمان پارک‌ها راسا ورود و اجرا می‌کند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه در ۳۶۱ مدرسه از ابتدای سال ۹۷ تا امروز احداث یا بهسازی یا رسیدگی به فضای سبز انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶ میلیارد ریال توسط سازمان و مناطق جهت نگهداری و توسعه فضای سبز در مدارس هزینه شد.
جوادیان بیان کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، مجتمع‌های آموزشی و ورزشی، حوزه‌های علمیه مراکز هدف ما در ارتباط با نهادهای آموزشی است.