به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، ابوالقاسم یعقوبی، با گرامیداشت فرارسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار، ضمن تبریک این روزبه اهالی رسانه و مطبوعات، به تبیین اهمیت کار خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها از نگاه قرآن، افزود: همان‌طور که خداوند در قرآن در مورد جنگ سخت به اسب رزمنده قسم‌خورده است، در جنگ نرم هم به قلم نویسنده قسم‌خورده؛ یعنی خداوند هم به مُرکب و هم به مَرکب قسم‌خورده است.

یعقوبی اضافه کرد: همان‌طور که مَرکب راکب را به‌پیش می‌برد، مُرکب هم با نوشته، مخاطبان و خواننده‌های خود را به خط مقدم دنیای کینه‌توز نزدیک می‌کند.

وی اظهار کرد: هم مَرکب و هم مُرکب مقدس است؛ چون اولی رزمنده را پیش می‌برند و دومی پیام یک ملت را به‌پیش برده و به دنیا مخابره می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان تعبیری با این مضمون دارند که محاصره رسانه‌های بیگانه را بشکنید که در اجرای این مهم خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات در صف نخست قرار دارند.

یعقوبی اضافه کرد: همان‌طور که در جنگ فیزیکی و سخت هم روزی امام راحل دستور داد که محاصره آبادان را بشکنید و رزمندگان محاصره این شهر را شکستند، امروز هم باید محاصره رسانه‌ای دشمن شکسته شود.

وی ادامه داد: در آن زمان ما در بحث نظامی محاصره بودیم و بافرمان رهبری محاصره شکسته شد، امروز هم در جنگ نرم باید محاصره تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه شکسته شود تا دنیا نتواند حقایق ایران و انقلاب را سانسور کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: ایران اسلامی در بیرون جلوه دیگری دارد؛ به‌گونه‌ای که وقتی خارجی‌ها به ایران می‌آیند باور نمی‌کنند ایران این میزان امن و آباد باشد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های ما باید ازنظر قدرت و امکانات و نیروهای دانا و توان به‌جایی برسند که بُرد کار آن‌ها از مرزها عبور کرده و محاصره رسانه‌های غربی را بشکند.

یعقوبی بابیان اینکه این فرمان نهایی بوده و برای اجرای آن باید این قله را ببینیم، خاطرنشان کرد: رهبری از رسانه‌ها توقع جهانی دارند؛ ازاین‌رو رسانه‌ها باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که پیام ایران را به گوش جهانیان برسانند.

وی در ادامه بر رفع مشکلات و کاستی‌های فعالان این بخش تأکید و اظهار کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات دیدبانان بیدار جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: خبرنگار دیدبان جامعه دینی بوده و در قلب جامعه قرار دارد؛ ازاین‌رو نباید در اولیات خود بماند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: اوضاع اشتغال در همه‌جا خراب است؛ اما گاهی مظلومیت خاصی در برخی از گروه‌ها وجود دارد که یکی از این گروه‌ها اصحاب رسانه‌ها هستند که با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی بابیان اینکه ما به دلیل خست و بخل در اقتصاد به فرهنگ خود خسارت وارد می‌کنیم، تصریح کرد: اقتصاد در فرهنگ نقش اساسی دارد و به همین دلیل هم اقتصاد و فرهنگ دوگانه به‌هم‌پیوسته محسوب می‌شوند.

یعقوبی گفت: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «فَلَوْلا الْخُبْزُ ما صُمْنا وَ لا صَلَّینا وَلا اَدَّینا فَرائضَ رَبِّنا» و تأکید می‌کند اگر نان نبود روزه نمی‌گرفتیم، نماز نمی‌خواندیم و واجبات خدا را ادا نمی‌کردیم.

وی افزود: امام رضا (ع) هم می‌فرماید: «لا یستکمل عبد حقیقه الایمان حتی تکون فیه خصال ثلاث: التفقه فی الدین و حسن التقدیر فی المعیشه و الصبر علی الرزایا» و تأکید می‌کند تا سه خصلت در انسان نباشد، حقیقت ایمان او کمال نباید: ژرف شناختن دین، اندازه داشتن در زندگی و پایداری در مصیبت‌ها.

یعقوبی با بیان اینکه در این حدیث در کنار دو مقوله فرهنگی یک مقوله اقتصادی قرار دارد، اضافه کرد: امام صادق (ع) در کنار تفقه در دین و معرفت در اعتقادات، صبر بر مشکلات و برنامه‌ریزی برای اقتصاد را قرار داده است.

وی بابیان اینکه واقعیت این است که ما این سه را به‌صورت متوازن نداریم، افزود: بودجه کشور ما نامتوازن است؛ به‌گونه‌ای که بودجه فرهنگی ما بسیار اندک بوده و درحالی‌که انقلاب ما فرهنگی است ولی فرهنگ در بودجه‌بندی مظلوم‌ترین بخش است.

یعقوبی با تأکید بر عدالت در توزیع امکانات، اضافه کرد: بودجه امکانات کشور است و باید در توزیع آن عدالت باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در بودجه‌نویسی متوازن عمل نمی‌کنیم؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت بودجه نامتوازن و بودجه‌های اسراف گرایانه و بودجه نفتی از عیوب اقتصاد ما است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند که چرا برخی از بخش‌های جامعه ازجمله بخش فرهنگ و رسانه در بودجه دیده نشده و یا بسیار اندک دیده می‌شود.

انتهای پیام/