به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، یاسر خطیب پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در سال ۵۸ با حمایت‌های معنوی و مادی امام خمینی (ره) تأسیس و طی سالیان متمادی درزمینهٔ تربیت نیروهای مخلص دانش‌آموزی و حضور آن‌ها درصحنه‌های انقلاب اقدام نموده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی با اشاره به توافق‌نامه بین آموزش پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: آخرین توافق‌نامه امسال در تیرماه با امضای وزیر آموزش‌وپرورش و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری نماینده رهبری در اتحادیه به امضا رسیده و در حال اجراست که در این توافق‌نامه نحوه و چگونگی ارتباط اتحادیه با مدارس مشخص‌شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با ۳ هزار نفر از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در تاریخ ۱ اردیبهشت سال ۹۵، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار انجمن اسلامی دانش آموزان را یک تشکل امین و متدین ذکر کرد و خاطرنشان کرد که بایستی به این انجمن‌ها میدان عمل، امکانات و فرصت کار بدهند و امکانت معنوی و مادی در اختیار بگذارند.

خطیب با استناد به بیانات رهبری و توافق‌نامه‌ای که بین آموزش‌وپرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی منعقدشده خواستار حمایت و پشتیبانی بیشتر مدیران مدارس و مربیان از اتحادیه شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی ارتباط و تعامل مدارس استان با اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس را یک تعامل خوب و حسنه دانست و گفت: البته گاهی اوقات دیده می‌شود همکاری لازم صورت نمی‌گیرد و در برخی موارد ممانعت در کار اتحادیه نیز گزارش‌شده است که با توجه به تأکیدات رهبری و توافق‌نامه‌ها انتظار بیشتری نسبت به تعامل مدارس با اتحادیه داریم.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های اتحادیه استان در سال جاری پرداخت و افزود: کیفی سازی برنامه‌های مدرسه‌ای، کیفی سازی اجرای برنامه‌های ابتکاری در سطح مدارس، ایجاد شبکه قوی سرگروه، مربی و معلمان خودجوش انقلابی و توسعه فعالیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجمن‌ها برخی از برنامه‌های در دستور کار خواهد بود.

خطیب همچنین پیگیری تأمین فضای دفتر انجمن اسلامی که برخی مدارس در این زمینه همکاری ندارند، تأمین بودجه و اختصاص به انجمن‌های شاخص، درجه ۱ و درجه ۲، اهمیت ویژه به هیئت‌های انصار المهدی در سطح استان و ارتقاء سطح برنامه‌های نیرو ساز و جریان ساز را از دیگر برنامه‌های اتحادیه عنوان کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی بابیان اینکه هیئت‌های شهری در حال حاضر در ۴ شهر فعال است گفت: سعی داریم تا محرم در تمام شهرستان‌ها هیئت شهری دان آموزی برپا کنیم که البته نیاز به پشتیبانی دارد.

وی تعداد اردوهای برگزارشده از ابتدای سال تا به الآن را ۱۱ اردو عنوان کرد و گفت: ۲ اردوی طلایه‌داران، ۱ اردو هفت روز در بهشت، ۱ اردو خادم یاری و ۷ اردوی نیم روزه و یک‌روزه نیز از ابتدای سال تاکنون برگزارشده است.

وی در ادامه از کسب دو رتبه بی‌سابقه کشوری انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان در جشنواره مدرسه انقلاب خبر داد و بیان داشت: برای اولین بار رتبه نخست پسران در بخش شهرستان‌ها به مدرسه امام خمینی فاروج و رتبه دوم دختران در بخش مراکز استان‌ها به دبیرستان علوم و معارف صدرا تعلق گرفت.

خطیب ادامه داد: در جشنواره مداد کمرنگ جشنواره نشریات دانش‌آموزی است و اخیراً در قالب‌های مختلف افزایش پیداکرده که در این بخش نیز ۲۳ درصد رتبه‌های کشور مربوط به استان خراسان شمالی است و ۱۸ رتبه کسب کردیم که از این تعداد ۷ رتبه در بخش گروهی و ۱۱ رتبه در بخش فردی به‌دست‌آمده است و در سه سال گذشته رتبه ۱ و ۲ نشریه دیواری متعلق به خراسان شمالی بوده است.

وی همچنین بیان داشت: از دیگر برنامه‌های مهم اتحادیه می‌توان به طرح انسجام که طرح عضو یابی هدفمند‌است و دانش آموزان مختلف به فعالیت‌های انجمن دعوت می‌شوند، برنامه همکلاسی آسمانی که سرگذشت پژوهی شهیدان دانش‌آموز است و لشگر فرشتگان نیز سرگذشت پژوهی با بانوان مجاهد که در دفاع مقدس ایفای نقش کردند است.

لازم به ذکر است اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی ۳۵۰۰ عضو فعال دارد که ۷۲ انجمن پسرانه و ۶۹ انجمن دخترانه در هر متوسطه اول و متوسطه دوم در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/