به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، ریما قادری، وزیر کار و امور اجتماعی سوریه ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای در البرز در جمع خبرنگاران در رابطه با این سفر و بازدید خود، گفت: طبق روابط و مکالماتی که میان وزارت کار دو کشور وجود داشت و در راستای ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه این سفر صورت گرفت.

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه به دیدارهایی که در ژنو با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران داشته است اشاره کرد و افزود: سفر به ایران سه روزه خواهد بود؛ در خلال این سفر با تجربیات ایران در حوزه های مرتبط با بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای، تربیت نیروی کار و دیگر مسائل مرتبط با این حوزه آشنا می شویم تا بتوانیم با بهره گیری از آن ها در بهبود فضای کسب و کار کشور سوریه استفاده کنیم.

وی از راه اندازی مرکز مشابه تربیت مربی در کشور سوریه خبر داد و افزود: با راه اندازی مرکزی مشابه می توانیم به آموزش مربیان فنی و حرفه ای بپردازیم؛ بدون شک این سفر می تواند در تقویت روابط ایران و سوریه تأثیرگذار باشد که ما سعی داریم از توانمندی های ایران در زمینه تربیت نیروی کار که اساس و بنیان‌ تولید است بهره مند شویم.

قادری با تأکید بر استفاده از ظرفیت های عملیاتی ایران در حوزه تربیت مربی و فنی و حرفه ای بیان کرد: در پی بازدیدهای انجام شده متوجه شدم مرکز تربیت مربی در ایران از آموزش های نظری و عملی برخوردار است که این امر موجب توسعه و ارتقاء کیفیت و خروجی آموزش می شود.

وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه به بندهای مختلف سند همکاری و یادداشت تفاهمی که در سال ۲۰۰۷ میان ایران و سوریه امضا شده است، اشاره کرد و گفت: ایجاد مرکز آموزش برای مربیان فنی و حرفه ای یکی از این بندها بود که تا به این لحظه موفق به عملیاتی شدن آن نشده ایم هرچند در راستای تحقق سایر بندها تلاش زیادی شده است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت پیروزی های ارتش سوریه و حمایت هایی که هم پیمان های ما از جمله ایران از سوریه داشتند، آماده ورود به مرحله بازسازی کشور هستیم، اضافه کرد: برای بازسازی کشور سوریه نیازمند تربیت نیروهای آموزش دیده هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های خود برای نوع دیگر از جنگ که اقتصادی است استفاده کنیم؛ بهره گیری از ظرفیت های ایران در این راستا مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/