به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، احمد فاضلیان ظهر امروز در همایش هر ایرانی یک‌دیده بان پیشگیری که در سالن اجتماعات باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار داشت: تبیین و آگاه‌سازی نقش مردم در ایجاد امنیت اجتماعی از جمله اهداف این همایش است.

وی با بیان اینکه مردم در ایجاد تشکیلات مربوط به امنیت اجتماعی نقش بسیار پررنگی دارند، افزود: حوزه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی مستمری را در دستورکار خود قرار داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز بیان کرد: سازمان‌دهی و هدایت راهبردی مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دوش قوه قضائیه است اما نمی‌توان منکر اهمیت همکاری همه‌جانبه ادارات باشیم.

فاضلیان به اهمیت جایگاه فرهنگ پیشگیری از جرم در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: جامعه جوان کشور نیازمند توجه و برنامه‌ریزی مدون است؛ مراقبت و نگهداری از فرهنگ‌ها در کنار به‌روز شدن موقعیت‌های علمی و پژوهش کشور کمک می‌کند تا از جرم و آسیب به دور بمانیم.

به گفته وی گذر از شرایط سخت جامعه تبعاتی خواهد داشت اما نوع نگاه و سرعت تصمیم‌گیری‌ها به ما برای گذراندن بحران کمک خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: انقلاب دینی جمهوری اسلامی ایران ما را در مقابل فرهنگ غیر دینی غرب قرار می‌دهد.

فاضلیان با اشاره به اینکه این تقابل می‌تواند منشأ تحولات اجتماعی در جامعه باشد، بیان کرد: باید با توسعه و گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در کشور جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: اثرات ناهنجاری در جامعه بسیار مخرب است و باید با تقویت روحیه مسؤولیت‌پذیری در میان مردم به کاهش هرگونه ناهنجاری‌ کمک کنیم.

رئیس‌کل دادگستری معتقد است امنیت در کشور به همه آحاد مردم تعلق دارد؛ اگر مردم نسبت به حقوق خود از سطح آگاهی بالا برخوردار باشند با مسؤولیت‌پذیری در تأمین امنیت اجتماعی جامعه نقش ایفا می‌کنند.

فاضلیان با بیان اینکه سامانه سجام در البرز ۶۰۰ عضو دیده‌بان و ۱۰ هسته پیشگیری دارد، خاطرنشان کرد: پیشگیری اقدام فراگیری در جامعه است که با افزایش سطح آگاهی مردم می‌توان به توسعه آن کمک کرد.

انتهای پیام/و