به گزارش پایگاه خبری ربیع، در مراسم رونمایی از پروژه‌های جدید سازمان تاکسیرانی که بمناسبت روز هوای پاک با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان و جمعی از نمایندگان رانندگان تاکسی به میزبانی سازمان تاکسیرانی برگزار شد، از رانندگان نمونه کشوری و استانی تقدیر شد و بسته حمایتی شهرداری اصفهان به رانندگان اهدا گردید.

هادی منوچهری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان آنکه ۲۲ هزار دستگاه تاکسی، مسولیت حمل و نقل مسافران شهری را بعهده دارند، این مجموعه را شامل ۹۱۰۰ پلاک تاکسی، ۱۲ هزارو ۲۰۰ خودرو سرویس مدارس، ۳۳۹ دستگاه در قطار، فرودگاه و پایانه‌ها و سایر موارد اعلام کرد و افزود: با توجه به حجم بالای سفر تاکسیرانی، انتظار بودجه ریزی بیشتر از سوی شورای شهر برای این بخش را داریم. وی با اشاره به توقف سامانه هوشمند، گفت: بالاخره بعد اتز سه نسل مدیریت شهری، اکنون این سامانه فعال شده که برای راندگان اتفاق جالبی است. منوچهری از اعمال برنامه ساماندهی و آموزش در سرویس مدارس خبرداد که منجربه کاهش ۲/۵۱ درصدی شکایات شده و امروز نیز بسته آموزش گردشگری تاکسیرانان با تمرکز برمباحث گردشگری افتتاح می‌گردد که در معرفی شهراصفهان به گردشگران مؤثر است. وی از چاپ مجله فرهنگی و آموزشی رانندگان برای ارتقای موارد رفتاری، ایمنی، ترافیکی و نظافت خودرو و معرفی مراکز طرف قرارداد خبر داد و در ادامه به معرفی سامانه‌های مرخصی آنلاین الکترونیک رانندگان، کیف پول الکترونیکی بمکنظور پرادخت الکترونیکی کرایه تاکسی از طریق کد QR، برای حل مشکل پول خرد، پرداخت با تلفن همراهبدون نیاز به کارت بانکی پرداخت و افزود: امسال، آموزش فرهنگی و مشکلات صنفی در دستورکار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است.

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۱۰۰ برنامه از ۲۶ آذر تا ۲۹ دی و گرامیداشت روز هوای پاک، این برنامه‌ها را در ابعاد ساختاری در تاکسیرانی، حمل ونقل و ترافیک بار عنوان کرد که برکات آنها برای گردشگران در ایام نوروز منعکس خواهد شد. همچنین، پروژه‌هایی در این زمینه در دهه فجر و ابتدای سال آینده افتتاح می‌گردند. صلواتی، شاخص کیفی هوا را متأثر از بارش‌ها مطلوب ارزیابی کرد و افزود: طرح‌های سازمان حمل و نقل شهرداری اصفهان با هدف ایجاد هوای پاک برای شهروندان است.

رئدیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان در این مراسم با اشاره به سختی کار رانندگان، از صبوری، امین مردم بودن، قناعت به روزی اندک و اینکه به دنبال سرمایه گذاری نیستند، رانندگان را مظهر ادب و فرهنگ شهر توصیف کرد و از تلاش شورای شهر و شهرداری در حمایت از رانندگان تاکسی صحبت کرد. احمد زندآور تاکید کرد: مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی باید متحول گردد. وی تکاپوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در جهت اجرای طرح‌های ترافیکی را ستودنی خواند.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، رانندگان تاکسی را سفیران فرهنگی شهر نامید و با ابراز قدردانی از آنها برای نقش مهمی که در معرفی شهر اصفهان دارند، خطاب به رانندگان گفت: شما فقط رانندگی نمی‌کنید و می‌توانید برای مردمی که گرفتار مشکلات مختلف و گاهی عصبانی هستید، با خوش خلقی خود، ایجاد آرامش کنید. وی افزود: با مسافران خارجی و داخلی از شهرهای دیگر صحبت کنید و نقش یک مدیر را برای آنها ایفا کنید. شهردار اصفهان، رانندگان را بیانگر میراث فرهنگی جهان شهر اصفهان دانست و یادآور شد: شهر میراثی و فرهنگی اصفهان در شبکه‌های جهانی حضور دارد و پذیرای کنوانسیون‌های مختلف با میهمانان خارجی است. بنابراین نقش رانندگان در رونق بخشی به گردشگری و رونق اقتصادی قابل توجه است. وی تاکید کرد: راهنمایی و دقیق آدرس دادن، همراهی با مسافر، خوب سخن گفتن و گفتگوی دوستانه رانندگان با شهروندان، بطور مستقیم درمعرفی شهر اصفهان تاثیرگذار است. وی وظیفه شهرداری دانست که بسته‌های حمایتی و امکانات بیشتری را برای رانندگان تاکسی فراهم کند.

در این مراسم، رونمایی از آغاز مرحله اول بسته‌های حمایتی شامل لاستیک و فیلتر، مرخصی انلاین و طرح سفرهای فیروزه‌ای و سند جامع آموزشی گردشگری تاکسیرانان اجرا شد و از رانندگان برتر تقدیر شد.