به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی جوینانی امام جمعه جدید شهرستان آران و بیدگل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل سعید ضابطی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی جوینانی امام جمعه جدید شهرستان آران و بیدگل ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول،گفت: فرهنگ عمومی، فضایی فرهنگی و اجتماعی، همانند شناسنامه فرهنگی یک جامعه است که همه در آن تنفس و با آن زندگی می کنیم. در این زمینه هر جایی که دچار روزمرگی شویم و کار فرهنگی انجام نگیرد کار غیرفرهنگی جای آن را خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل حفظ ارزش های انقلابی و بافت فرهنگی، مذهبی و سنتی شهرستان آران و بیدگل را از ضروریاتی دانست که باید در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان لحاظ شود.

سعید ضابطی افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان شورای سیاستگذاری و مهندسی فرهنگی شهرستان است و درنظر دارد به منظور بسط و توسعه مفاهیم مرتبط با حوزه های متنوع و فراوان فرهنگ عمومی با همکاری و پشتوانه فکری و نظری اعضای شورا برنامه هایی را تدوین نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل لازمه اجرا و تحقق برنامه ها را تعریف راهکارهای اجرایی و عملیاتی عنوان کرد و افزود: با همکاری بین بخشی و با تقسیم کار، برنامه های فرهنگی مرتبط با هر مقوله ای در سطح شهرستان را تدوین، ابلاغ و رصد می نماییم.

ضابطی ادامه داد: برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان، برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در بازه ۴۵روز و حضور اعضا در جلسات بطور مستمرّ و اهتمام بر اقدام مصوبات و تشکیل کمیته های شورا بر اساس موضوعات مطرح شده در منطقه و سرفصلهای ۱۵ گانه را ضروری دانست.

وی همچنین گزارشی از تعداد جلسات برگزار شده و مصوبات در سال جاری و در خصوص سیاست ها و برنامه های فرهنگی و هنری با رویکرد به مباحثی مرتبط با تعریف و مفهوم فرهنگ عمومی و اسلامی و با موضوعاتی مرتبط با فرهنگ عامه مردم در سال جاری ارائه نمود.