به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حبیب وحیدی  اظهار کرد: مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان کشور در سنندج در روزهای ۹ و ۱۰ آبان ماه با حضور ۲۰ تیم از سراسر کشور و به میزبانی سنندج برگزار شد.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی در ادامه افزود: این مسابقات در رده جوانان و در ۶ ماده ژیمناستیک برگزار شد و مهرداد قدیمی تنها نماینده خراسان شمالی در این مسابقات بود.

وی همچنین گفت: قدیمی به همراه پدرش برات قدیمی که از مربیان وی نیز محسوب می‌شود و یک سرپرست عازم این مسابقات شد.

وحیدی ادامه داد: این اولین مسابقه مهرداد قدیمی در رده سنی جوانان بود و با عملکرد خوبی که داشت توانست مدال طلای دارحلقه و مدال برنز پرش خرک را به گردن بیاویزد و بر کارنامه افتخاراتش بیفزاید.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی مهرداد قدیمی را از نخبگان ژیمناستیک کار استان دانست و بیان کرد: قدیمی مدام تمرین می‌کند و حداقل روزانه ۲ ساعت تمرین دارد، او سال گذشته نیز در مسابقات رده نوجوانان مدال طلای دارحلقه را کسب کرد و در مسابقات مدارس کشور نیز مدال دارحلقه خود را تکرار کرد و اگر پیست حرکات زمینی مناسبی برای تمرین در استان وجود داشته باشد در این ماده نیز قطعاً شانس مدال خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: قدیمی با کسب این ۲ مدال و عملکرد خوبی که از خود نشان داد قطعاً به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.

وحیدی همچنین از برگزاری مسابقات نوجوانان با عنوان المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور در حدود ۲ ماه دیگر خبر داد که از خراسان شمالی نیز ۲ نوجوان به این مسابقات اعزام خواهند شد.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی در پایان از نبود تجهیزات مناسب در استان برای قهرمان‌پروری در ژیمناستیک سخن گفت و افزود: استعدادهایی چون مهرداد قدیمی در استان وجود دارد اما پرورش استعدادها و قهرمان‌پروری نیاز به یک سالن تخصصی و البته مجهز دارد تا بتوان شاهد درخشش و رشد ژیمناستیک استان بود، سالن مختص ژیمناستیک به‌زودی به هیات تحویل داده می‌شود اما در بحث تجهیز آن با مشکل موجه هستیم.

لازم به ذکر است تیم‌های اردبیل، کردستان و آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳