به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، هزاران زائر ایرانی که پنج شنبه شب (۲۷ تیرماه) در مدینه النبی مهمان مهربانترین پیامبر و ائمه بقیع بودند با حضور در مراسم دعای پرفیض کمیل حال و هوای ویژه‌ای به این مراسم بخشیدند.

زائران ایرانی شهر پیامبر، دومین دعای روحبخش کمیل را درآستانه عزیمت به مکه مکرمه در جوار بارگاه رسول اکرم (ص) و ائمه بقیع (علیهم السلام) درفضایی معنوی زمزمه کردند.

دعای کمیل این هفته شهر پیامبر درسه هتل موفنبیک، بدرالمدینه و مراج طیبه در منطقه مرکزی مدینه به صورت متمرکز برگزار شد و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) در رثای پیامبراکرم (ص)، فاطمه زهرا(س)  و ائمه مظلوم بقیع (ع) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

در مراسم هتل موفنبیک که با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درباره درس‌هایی که می‌توان در این سفر از پیامبر رحمت آموخت، سخن گفت.

وی با اشاره به تاکید امام امت(ره) بر وحدت، از حج بعنوان یکی از نمادهای وحدت یاد کرد.

نماینده ولی فقیه به زائران توصیه کرد که درس رحمت، بخشش، عفو و گذشت را از این سرزمین بعنوان سوغات همراه خود ببرند.

نواب در دومین مراسم دعای کمیل شهر پیامبر در جمع زائران کشورمان درهتل موفنبیک، با اشاره به آیه  ۱۵۹ سوره آل عمران “فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ”  از زائران خواست که رفتار و کردار پیامبر اکرم (ص) را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه ما باید شاکر باشیم که در شهر پیامبر مهمان رسول گرامی اسلام هستیم، اظهار داشت: حال که در محضر پیامبر هستیم باید از آن بزرگوار درس بگیریم و آن را بعنوان سوغات مدینه حفظ  و همراه خود به ایران منتقل کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام استادی است که خداوند بعنوان سر خلقت عالم آفریده و درس‌هایی ارزشمند و معنوی نزد اوست و باید هرچه بیشتر ازآن حضرت بهره ببریم.

نواب با اشاره به اینکه سه گروه یهود تلاش کردند مانع تبلیغ اسلام توسط پیامبرشوند، گفت: ایشان در نهایت مردم را به عزت رساند.

وی گفت: رسول اکرم، پیامبرعزت ، کرامت و بزرگی است و به گونه ای عمل کرد که کاخ‌های کسری‌ها و قیصرها را تصرف نمود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه امروز امت اسلامی گرفتار اختلاف است، اظهار داشت: متاسفانه کشورهای اسلامی امروز از زخم درگیری و بدبختی رنج می‌برند.
وی با بیان اینکه کتاب سنن النبی علامه طباطبایی درس و سبک زندگی نبوی را به ما می‌آموزد، گفت: ما فراموش کرده ایم بر اساس دستور پیامبر باید با هم باشیم زیرا با هم نبودن موجب می‌شود کشورهای بیگانه که بسیاری از آثار امت اسلامی را به یغما بردند درکنار هم قرار گیرند در حالیکه کشورهای اسلامی و عربی با هم رفاقت و وحدت ندارند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: تا زمانی که دستورات پیامبر اسلام را عملی نکنیم روی موفقیت و پیروزی را نخواهیم دید.

وی در ادامه به تاکید امام امت در خصوص  وحدت امت اسلامی اشاره کرد و از حج بعنوان یکی از نمادهای وحدت نام برد و گفت: اگر وحدت، عفو و بخشش در میان جامعه اسلامی وجود داشته باشد پیروزی و موفقیت از آن این جامعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی در مقابل کفار با مهر و محبت رفتار می‌کنند اما با یکدیگر برخورد دیگری دارند.

نماینده ولی فقیه بر لزوم ارتباط توام با رحمت ، بخشش و توجه به یکدیگر میان کشورهای اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد: مدینه درس عفو و بخشش را به ما می‌آموزد، ازاین شهر و پیامبر باید درس و الگو گرفت و به آن عمل کرد.

وی به نمونه‌هایی از رفتار رسول اکرم در جنگ‌های مختلف و بخشیدن وحشی قاتل حمزه سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: وقتی ر سول اکرم مکه را فتح کرد ومسلمانان وارد شهرشدند؛ شعار می‌دادند الیوم یوم الملحمه (امروز روز انتقام است) که پیامبر فرمود بگویید الیوم یوم المرحمه (امروز روز رحمت است).

وی افزود: اگر پیامبر توانست عزت بیافریند، حاکمیت برای اسلام بوجود آورد و دیگران را جذب کند، بدلیل این بود که آغوشش بر روی همگان حتی مخالفان باز بود.

 نواب خطاب به زائران گفت: اگر ما از فرصت حضور در شهر پیامبر و کنار تربت نبی اسلام، درس شفقت، بخشش، عفو، گذشت و مهربانی  را با خود سوغات ببریم قطعا موفق خواهیم شد.

وی افزود: پیامبراسلام غنائمی را که مسلمانان درجنگ حنین ازافرادی جمع کرده بودند که مسلمان نشده بودند، ولی با ایشان وابستگی داشتند، بخشید و این معنای رحمت است.

نخستین مراسم دعای کمیل حجاج ایرانی در مکه مکرمه نیز با حضور پرشور زائران برگزار شد.

انتهای پیام/