به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، مدیرکل صداوسیما، امام‌جمعه و فرماندار دومین همایش هیئت‌های مذهبی شهرستان اسفراین با محوریت تبیین گام دوم انقلاب در محل مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌شمالی در این همایش هیئت‌های مذهبی را یک‌نهاد خودجوش مردمی در جهت ترویج شعائر دینی دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی بازوان قدرتمند ولایت‌فقیه، مرجعیت و روحانیت هستند و باید جایگاه و شأن خود را حفظ کنند.

وی گفت: همه هیئت‌های مذهبی باید نسبت به ترویج شعائر دینی ازجمله اعیاد، رمضان، محرم و صفر به‌ویژه حماسه کربلا به‌عنوان اساسنامه هیئت‌های مذهبی اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه بر استفاده از جوانان و نخبگان در هیئت مذهبی تأکید کرد و گفت: هیئت مذهبی تلاش کنند با مسؤولیت دادن به جوانان زمینه حضور آن‌ها را در هیئت فراهم کنند، چراکه بی‌توجهی هیئت مذهبی به آنان و نخبگان یکی از عوامل جذب آن‌ها به هیئت افراطی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌شمالی اظهار کرد: امروز همه تلاش دشمن برای کم‌رنگ کردن مناسبت‌های ملی مذهبی و اعیاد اسلامی است اما هیئت‌های مذهبی برای مقابله با این توطئه دشمن از هیچ کوششی دریغ نورزند.

وی در پایان به تبیین گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم‌شده منشور انقلاب اسلامی ایران است که هم نگاهی به گذشته انقلاب دارد و هم راهبردی اساسی برای حال انقلاب و هم‌چشم اندازی امیدبخش و روشن برای آینده انقلاب است.

انتهای پیام/