به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی جاجرمی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به عید غدیر خم اظهار کرد: این روز، بزرگ‌ترین عید الهی است که یکی از مهم‌ترین مسائل بشریت در این روز واقع‌شده است.

وی وهابیت را با پیروی از ابن تیمیه عاملی در جهت ضربه زدن به اسلام و خدمت به دشمنان اسلام عنوان کرد.

امام‌جمعه موقت بجنورد ولایت‌فقیه و پیروی از این جایگاه را درس امروز جامعه از غدیر عنوان کرد و افزود: به نظر امام، ولایت‌فقیه ازجمله بدیهیات عقلی و دینی است که همچون اعتقاد قلبی به راه امامان باید به این جایگاه نیز معتقد باشیم.

وی مشکلات امروز بشریت را ناشی از حکومت استکبار برجهان دانست و گفت: این حکومت، بشریت را به انحراف و مشکل کشانده است.

موسوی جاجرمی عقب‌ماندگی اخلاقی جهان را ازجمله دستاوردهای حکومت مستکبرین عنوان کرد و افزود: باید برای عرضه دین الهی به جهان اقدام کنیم.

وی با اشاره به موج اسلام گرایی در جهان گفت: نظام ولایت‌فقیه دموکراسی واقعی و آزادی حقیقی را به همراه می‌آورد و طی این ۴۰ سال نشان داده که در هر نقطه‌ای از جهان مظلومی باشد از آن حمایت و با ظالم مقابله می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی آمریکا را عامل ایجاد تروریست در دنیا معرفی کرد و افزود: جریان مقاومت به دنبال از بین بردن تروریست‌ها در ادلب سوریه است اما آمریکا و هم‌پیمانانش برای این کار هشدار می‌دهند.

وی ادامه داد: ایران تحت امر ولایت‌فقیه توانسته است با کمک به کشورهای جریان مقاومت ریشه تروریست‌ها در منطقه را از بین ببرد.

خطیب جمعه بجنورد همچنین با توصیه به دولت‌ها مبنی بر التزام عملی به سخنان رهبری اظهار کرد: در قضایای هفته اخیر رهبر انقلاب به زیبایی آرامش را به جامعه تزریق کردند و از مسئولان به ظرافت حمایت کردند.

وی اطاعت دولت‌ها از راه‌کارها و بیانات رهبری را باعث برطرف شدن مشکلات داخلی دانست و افزود: آزمون و امتحان بس است و از راهکارهای رهبری استفاده کنیم تا نظامی موفق را به جهان ارائه دهیم که باعث تقویت اسلام است.

انتهای پیام