به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی کارشناس و نماینده سابق مجلس  در پاسخ به این سوال که شبکه‌های برون مرزی چگونه می‌توانند به عنوان صدای جمهوی اسلامی در انتقال مبانی انقلاب اسلامی موفق عمل کنند؟ گفت: امروزه شبکه‌های صهیونیستی دنیا را قبضه کرده‌اند و در واقع مافیای رسانه‌ای در اختیار آمریکا و صهیونیست قرار دارد، در قبال آن شبکه‌هایی که با این جریان صهیونیستی بتوانند مقابله کنند وجود ندارد، جمهوری اسلامی در این راستا چند شبکه ایجاد کرده و این شبکه ها توانسته یک بخشی از آن کمبود جهانی را جبران کند.

وی افزود: این شبکه‌ها در حد خودشان توانسته‌اند جایگاهی باز کنند؛ یعنی امروز در جهان مستضعفین و محرومین و تمام آزاد مردان دنیا اگر خبر سالم بخواهند بگیرند باید از شبکه‌های ایران بگیرند، بر همین اساس این امر موجب شده که این شبکه ‌ها از سوی ابرقدرت ها با تحریم مواجه شوند.

حسینی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از اهداف شبکه پرس تی‌وی این است که با مافیای رسانه‌ای دنیا مقابله کند، بنا بر این هم دولت و هم نظام باید روی شبکه سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و صنایع عظیم را در اختیارشان بگذارند؛ چرا که این مافیا حرف اول را در دنیا می‌زنند و آنها هستند که تعیین تکلیف می‌کنند، با این حساب این جریان می‌طلبد که ما این شبکه را تقویت و معرفی کنیم. علاوه بر این حضور شبکه‌های برون مرزی در فضای مجازی کمک می‌کند تا بهتر به دنیا معرفی شوند و از این ابزارهای جدید نباید غفلت کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه شبکه‌های صهیونیستی، وهابی‌ها و آمریکایی‌ها ابرقدرت‌های رسانه‌ای هستند، شبکه‌هایی که می‌توانند اسلام واقعی را معرفی کند همین شبکه‌های ایران هستند، اظهارداشت: در شرایط فعلی که رقابت شدیدی بین رسانه‌ها در دنیا حکم‌فرماست به نظر شما شبکه‌های برون مرزی ایران چه اولویت‌هایی را در تولید محتوا و برنامه‌سازی باید در نظر بگیرند تا بتوانند پا به پای آن رسانه‌ها حرکت کنند؟

وی عنوان داشت: امروزه دنیا از فیلم‌های هالیوودی خسته شده و شبکه‌های دنیا همه رفته‌اند به سویی که بتوانند با این فیلم‌ها فکر و اندیشه مردم را در قبضه خودشان قرار دهند. مردم خسته‌اند؛ اگر ما بتوانیم در این شبکه با روان شناسی عمیقی که از دنیا پیدا می کنیم، دست بگذاریم روی نیازهای مردم دنیا مخاطبین بیشتری جذب خواهیم کرد. در حال حاضر یکی از مشکلات مردم دنیای اروپا و غرب بحث خانواده است. این خستگی در جامعه جهانی به وجود آمده است.

حسینی افزود: نکته بعدی خدا شناسی و معاد شناسی است و این اعتقاد به خدا و اعتماد به خدا و اعتماد به این که آینده نابود نیست و آینده یک دنیای دیگری است ما می رویم به آن دنیا و در آن دنیای دیگر چه عظمتی وجود دارد، این موضوع را اگر خوب بتوانیم در برنامه ها جای دهیم و برنامه ریزی کنیم اثر بخش خواهد بود.

وی همچنین درباره اثرگذاری جهانی شبکه پرس تی‌وی نیز عنوان داشت: زمانی که بنده کمیسیون فرهنگی مجلس بودم خبرهایی که از گوش و کنار به ما می رسید، حرف این بود که این شبکه دارد تاثیر خودش را می گذارد و بعضی از کشورهایی که بنده می رفتم مثل آفریقای جنوبی از آنها می پرسیدیم که آیا شما این شبکه ها را نگاه می کنید؟ خوشبختانه پاسخ شان مثبت بود و می گفتند در بعضی موارد هم تحلیل ها و خروجی آنها را به کار می بریم. در کشور ترکیه بعضی از دوستان می گفتند از این شبکه ها استفاده می کنیم و در کل خیلی از کشور ها هستند که استقبال می کنند.در کشورهای غیرمسلمان با دیدن این شبکه‌ها نمی‌توانیم بگوییم که ذهنیت آنها نسبت به اسلام تغییر فاحشی می‌کند اما می‌توانیم ابراز بداریم که تاثیر دارد. قضایایی که در حال حاضر در عربستان سعودی، فلسطین، یمن و سوریه به وجود آمده و نوع نگاه جمهوری اسلامی به آنها به واسطه همین شبکه توانسته اثر خودش را در منطقه بگذارد و تاثیرگذار باشد.

وی در پایان گفت: اگر  بتوانیم در دنیا این شبکه‌ها را تبلیغ کنیم و به مردم دنیا بشناسانیم آینده این شبکه‌ها روشن خواهد. همانطور که آنها در شبکه‌های مجازی برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم و کار سختی هم نیست. در هر کشوری می‌توان نیروهایی در نظر گرفت و به واسطه آنها این شبکه‌های مجازی را در اختیار گرفت و این تبلیغات را شروع کرد. راه دیگر اینکه وزارت خارجه فعال‌تر وارد عمل شود که این شبکه‌ها را بتوانند در خیلی از کشورها پخش کنند.

انتهای پیام/