به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره ی تئاتر کودک و نوجوان، بار دیگر به دنبال تحقق نقش تربیتی و ترغیبی خود با استفاده از طرح دغدغه‌‌ها و دقیقه­‌های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم است.

سید مجتبی حسینی در پیامی که به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ابراز امیدواری کرد که هنرمندان با الگوآفرینی و نشاط بخشی، مشوق خانواده هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده اند.

در این پیام آمده است: کودکانه، جهان را زیستن، آرمان و آرزویی است که ما را به شادی، دانایی و صلح، وعده می دهد. تئاتر، جویایِ این جهان است و قابِ کوچکِ صحنه، کیمیایی است که «رنجِ خواستن» را به «گنجِ توانستن» بدل می کند. اگر نامِ دیگرِ تئاتر، «دیگری اندیشی» باشد، دشوار است به کودکانی اندیشید که «غولِ خشم و خشونت»، «قلعه یِ شور و شوقشان» را تسخیر کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: جشنواره ی تئاتر کودک و نوجوان، در آزمونی دیگر و با حضور گروه‌های ارجمند نمایشی بر آن است تا با طرح دغدغه‌‌ها و دقیقه‌های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، تکلیفِ تربیتی و نقشِ ترغیبی خود را ادا کند. امیدوارم هنرمندان عزیز در این دوره، با الگوآفرینی و نشاط بخشی، مشوق خانواده هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده اند.

وی همچنین در این پیام عنوان داشته است که برگزاری این جشنواره در سرزمین کهن همدان، نکوداشت ایرانیانی است که بنا به تمدن دیرین و تعالیم دینی، از دیرباز تا کنون، به اصالت خانوادگی و هویت اجتماعی معتقد و مقیّد بوده اند.