به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام حسن دهشیری  در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد روز نماز جمعه اظهار داشت: نمازجمعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که برگزاری آن می‌تواند آثار مثبت هم دنیوی و اخروی را در بر داشته باشد.

وی افزود: نماز جمعه جریان نابی است و مؤمنان و علاقه مندان به جمعه و جماعت پذیرفته‌اند روز تعطیل خود را با توجه به توصیه پیشوایان دین در مساجد و مصلاها به اقامه نماز جمعه بپردازند.

۹۰ نماز جمعه در استان اصفهان برگزار می‌شود

امام جمعه اردستان گفت: نماز جمعه با برگزاری در سال چهلم خود به سن بلوغ رسیده است، نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود و موجب افتخار است که ۹۰ مورد اقامه نماز جمعه در استان اصفهان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اردستان افتخار دارد که نسبت به برگزاری نماز جمعه در هفته‌های اول مرداد ۵۸ اقدام کرده است و بر این اساس می‌توان گفت اردستان چهل سال است که نماز جمعه در اردستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دهشیری ابراز داشت: نماز جمعه تنها نمازی است که اسم آن در قرآن همراه با یک سوره آمده است و تنها نمازی است که حتماً باید به جماعت برگزار شود.

وی تصریح داشت: نماز جمعه دارای ابعاد مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی است که دشمنان بر این اساس به آن حساس شده‌اند و این حرکت دینی سیاسی را در مقابل اهداف شوم خود می‌بینند و بر این اساس نسبت به کم اهمیت نشان دادن این حرکت عظیم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال برگزاری نماز جمعه در اردستان قرار داریم، اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی همچون نشست خبری، تشکیل شورای اداری، مسابقه‌های فرهنگی و بازدید از خانواده کارکنان شهید ستاد نماز جمعه و خانواده‌های امامان جمعه متوفی به مناسبت این هفته برگزار می‌شود.

امامان جمعه نسبت به بازتاب مشکلات مردم اقدام کنند

حجت الاسلام دهشیری بیان داشت: خطیب نماز جمعه باید نسبت به حفظ آرامش مردم و زنده نگهداشتن امید و به صورت منصفانه مسائل را تذکر دهد و نسبت به بازتاب مشکلات مردم اقدام کند و می‌طلبد تا برای بزرگداشت نماز جمعه و توجه دادن مردم به این نهاد مقدس تبلیغ را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به ابلاغیه‌ای که از سوی وزارت کشور به استانداران و فرمانداران سراسر کشور ارسال شده امیدواریم این هفته شاهد حضور پرشور مسئولان و کارمندان دستگاه‌های اداری در نماز جمعه باشیم.