به گزارش پایگاه خبری ربیع، دشمن به دنبال عقده‌گشایی در ایران فقط اقتصاد را نشانه نگرفته است؛ بلکه فرهنگ را هم دستاویز خود قرار داده است. آخرین هدفش تاکنون، حجاب است. کشف حجاب دختران از تهران کلید خورد و به بعضی از شهرها رسید. البته باید گفت این اقدام ضداسلام و ضدعرف محدود به چند مورد انگشت‌شمار بود. از آنجایی که اسلام دین عفت و حیاست، برای جلوگیری از فساد و گناه در میان زوجین برابری و مساوات قائل شده است و به زنان دستور داده تا حجاب را حفظ کنند تا از نگاه مردان نامحرم دور باشند و خود را در برابر بیگانه آرایش و تزئین نکنند؛ بنابراین حجاب در اسلام، امری پذیرفته‌شده است و عرفا نیز در ایران مقبول واقع شده است؛ بنابراین حیله جدید دشمن، تأکید بر اختیاری‌بودن حجاب و کشف حجاب است.
برای توجیه اختیاری‌بودن حجاب، آیات و احادیث را به نفع خویش تحلیل می‌کند؛ مثلا مقام عبارت «لاَ إِکراهَ فِی الدِّینِ» که در آیه شریفه ۲۵۶ سوره بقره آمده است، مقام پذیرش یا نپذیرفتن اصل دین است. این مسئله اساسا ربطی به احکام و قواعدی که دین وضع و پیروی از آن‎ها را الزامی می‌کند، ندارد. اگر کسی دین را پذیرفت و بنا را بر دینداری گذاشت، باید به مجموعه‎ای از قواعد ملتزم شود؛ بنابراین اصل، اختیار در انتخاب دین است، نه اینکه احکام را گزینش کنیم و هرکدام باب میل نبود، به آن عمل نکنیم. غرب و دشمن همواره به دنبال روزنه‌هایی هستند تا بتوانند نفوذ کنند.
پوشش نامناسب در ایران تبدیل به نمادی از غربی‌شدن و جهانی‌شدن شده است؛ اما به چه قیمتی؟ غرب فقط ظواهرش را صادر می‌کند که همین حجاب بد از آن جمله است؛ زیرا ظاهر باعث درگیرشدن ذهن می‌شود و ذهن را از پویایی بازمی‎دارد. اسلام، دینی اصیل است و مطمئنا هیچ زن ایرانی حاضر نیست امنیت و مصونیت خویش را که در پناه پوشش و حجاب پدید آمده است، به فرهنگ عریانی بفروشد؛ مگر اینکه ذهن و روحش را در اختیار بیگانه قرار داده باشد.