به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی امام جمعه فردیس اظهار کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی نگاه جدید نسبت به دین بود که امام راحل(ره) به بشریت و جهان ارائه کرد و دین و معنویت را در همه عرصه ها وارد کرد؛ این امام بود که این نگاه نو را  توسعه داد و اسلام حقیقی را به عصر حاضر معرفی کرد.

وی تصریح کرد: این نگاه امام(ره) موجب شد هویت دینی ما احیا شود و مسلمانان بازگشت به خویشتن خویش داشته باشند و ادامه این مسیر بود که بسیاری چیزها را به دست آوردیم. مردمی که خودشان را باخته بودند اعتماد به نفس ملی پیدا کردند   استقلال سیاسی پیدا کردند و خودشان بر امور کشورشان مسلط شدند.

امام جمعه فردیس ادامه داد: امروز آمریکا از نفوذ منطقه ای ایران  هراس دارد و این نشان می دهد این نگاه در حال گسترش در جهان است و حکومت دینی منافع استکبار را هدف گرفته است.  تمام دستاوردهای دیگر در ادامه این تغییر نگاه می آید و امام راحل این تغییر درونی را رقم زد تا تغییرات بیرونی شکل بگیرد.

تمرکز دشمن بر مشکلات اقتصادی در آغاز دهه پنجم انقلاب

ایمانی در رابطه با بزرگترین چالش انقلاب در آغاز دهه پنجم اظهار کرد: دشمن در طول این چهل سال از راه های مختلفی برای شکست انقلاب وارد شده است. در جنگ نظامی هشت ساله ایستادگی ملت ایران دشمن را ناکام گذاشت و امروز به برکت همان ایستادگی ما در امور نظامی خودکفا هستیم و تهدید نظامی دیگر اثری ندارد و دشمن خودش هم این را می داند و به فرموده رهبری معظم انقلاب اگر آغاز جنگ با ما دست آمریکا باشد پایان آن دست آمریکا نیست.

وی افزود: در ادامه دشمن تهاجم فرهنگی را برنامه اصلی خود قرار داد و علی‌رغم اینکه آسیب هایی را هم توانست وارد کند اما عمق باورهای دینی در مردم ما نگذاشت دشمن به هدف خود برسد. در سال‌های اخیر دشمن تمام توان خود را متمرکز بر مسائل اقتصادی کرده است و قصد دارد از این راه به انقلاب ضربه وارد کند. پاشنه آشیل ما در دهه پنجم انقلاب، اقتصادی است و مردم و مسؤولین ما اگر این مرحله را هم با دقت و بصیرت طی کنند دشمن ناکام خواهد ماند.

امام جمعه فردیس راه حل مشکلات را توجه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید ضمن توجه به مسائل اقتصادی تلاش کنیم پیشرفت متوازنی داشته باشیم و از بقیه عرصه ها هم غفلت نکنیم. دشمنان ما فقط زبان زور را می فهمند و اگر علم و دانش نداشته باشیم و آن ها را در صنعت و سازندگی کشورمان استفاده نکنیم دشمن بر ما سلطه خواهد یافت.

سازندگی کشور را به جوان‌ها بسپاریم

حجت‌الاسلام یدالله رضایی امام جمعه مهرشهر  گفت: بزرگترین دستاور انقلاب اسلامی به عنوان اساس و زیر بنای سازندگی کشور استقلال سیاسی است و نظام ما یک نظام دینی با محوریت ولایت فقیه است که زیر سلطه هیچ قدرتی نیست و خودمان هستیم که برای کشور  و سرنوشت آن تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: بقیه دستاوردها اعم از نظامی و فرهنگی و بین المللی ذیل استقلال سیاسی قرار می‌گیرد و  استقلال سیاسی عزت ملی به همراه دارد و اعتماد به نفس ملی را موجب می‌شود.

امام جمعه مهرشهر در ادامه افزود: هر رفتاری که این استقلال سیاسی و عزت ملی را خدشه‌دار کند برای کشور و انقلاب مضر است و چالش ما  در دهه پیش رو باید حفظ و حراست از این دستاورد مهم باشد. رفتار مسؤولین، سطحی انتخاب کردن مردم در انتخابات و کم توجهی به جوانان از جمله مواردی است که باید به آن ها پرداخت. باید بپذیریم برخی مسؤولین بهای لازم را به جوانان نمی دهند. جوانی که اعتمادبه نفس بالا و روحیه جنگنده و قدرت تولید علم را دارد باید سازندگی کشور را در دست بگیرد و اینطور نباشد که عده ای فقط در ایام انتخابات از این شور و حرارت جوانان استفاده ابزاری کنند ولی بعد از انتخبات امور را به دست جوانان نسپارند.

وحدت کلمه رمز بقای انقلاب

حجت‌الاسلام روحی یزدی دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز  با اشاره به تلاش نظام شاهنشاهی برای دین‌زدایی از مردم و از بین بردن باورهای دینی گفت: به برکت وقوع انقلاب اسلامی توطئه دین‌زدایی از مسلمانان خنثی شد و دین جایگاه واقعی خودش را در این نظام پیدا کرد و ما امروز می‌‌بینیم که تقید و پایبندی مردم ما و به ویژه جوانان به رعایت مسائل دینی علی‌رغم همه تبلیغات منفی بیشتر شده است.

وی افزود: امروز دیگر در دنیا اسلام فقط یک مکتب عبادی نیست و اندیشمندان در دنیا اسلام را دارای توانمندی در اداره امور و کشورداری می‌شناسند. ما در این چهار دهه رشد علمی، رشد صنعتی، توانمندی دفاعی و عمران و آبادانی داشته ایم و همه آن‌ها مهم هستند اما مهم‌ترین دستاورد ما احیای جایگاه دین در اداره امورا است.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز آفت مهلک انقلاب در آغاز دهه پنجم را تفرقه و دامن زدن به اختلافات عنوان کرد و گفت: رمز پیروزی ما به فرموده امام راحل(ره) ایمان و وحدت کلمه بود و نباید از این اصل مهم غفلت کنیم. ما می‌بینیم توصیه به وحدت و حفظ انسجام کشور در فرمایشات مقام معظم رهبری چقدر مورد تأکید است و افراد باید از روی ناآگاهی اختلافات را دامن بزنند.

انتهای پیام/ف/ق